شهردار تهران عنوان کرد:

آرای باطله در انتخابات الکترونیک معنا ندارد/ تخلفات داخل حوزه انتخابی بی معناست

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۱۱:۳۴:۱۵
کد خبر: ۸۷۶۲۳۸
آرای باطله در انتخابات الکترونیک معنا ندارد/ تخلفات داخل حوزه انتخابی بی معناست
پیروز حناچی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات الکترونیک شورایاری‌ها در به سوالات و ابهامات موجود پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ پیروز حناچی در جمع خبرنگاران در رابطه با انتخابات شورایاری‌ها عنوان کرد: این انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورایاری است و برای اولین بار در کلانشهر تهران به شکل الکترونیک برگزار می‌شود قبلا تجربه ای در شهر تهران وجود داشت ولی به این گستردگی تاکنون تجربه نداشتیم.

شهردار تهران در ادامه در رابطه با میزان مشارکت عنوان کرد: تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر مشارکت داشته و بیش از ۲۰ درصد داوطلبین از بانوان هستند و نسبت به انتخابات  قبلی وضعیت بهتری از نظر تحصیلات وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند.

حناچی تاکید کرد: اقبال جوانان به این امر افزایش پیدا کرده است تلاش می‌کنیم نتایج اولیه را ۱۲ امشب منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: البته نتایج قطعی بعد از بررسی شکایت های بعدی صورت می‌گیرد.

شهردار تهران گفت: این انتخابات،  بزرگترین انتخابات الکترونیکی کشور  است بیش از ۷ هزار صندوق در حدود  ۱۶۰۰ شعبه این انتخابات را برگزار می‌کنند و در هر شعبه و هر محله حدود ۹ نفر انتخاب خواهند شد که ۳۵۰ محله را هم زمان رای گیری کرده است.

حناچی افزود: نتایج مطالعات نشان میدهد مشارکت مردم تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی مردم شهر دارد. خدماتی که ما در تهران انجام می‌دهیم باید به درخواست های مردم نزدیک‌تر باشد به این ترتیب از طریق شورایاری ها امکان پذیر است.

 حناچی در رابطه با میزان مشارکت شهروندان گفت: بیشترین میزان مشارکت در منطقه ۴ منطقه گلشن،  محله شکوفه در منطقه ۱۹ ، تهران پارس غربی در منطقه ۱۴ و منطقه خزانه در منطقه ۱۶ بیشترین میزان بوده است.

حناچی گفت: این انتخابات چند خصیصه دارد. تشابه اسمی و آرای باطله دیگر معنا ندارد.

 شهردار تهران در رابطه با تخلفات انتخابات شورایاری‌ها عنوان کرد: تخلفات خارج از حوزه خواهد بود و تخلفات داخل حوزه نخواهیم داشت.

نظر شما