معاون شهردار تهران:

دو ساعت آخر آمار رای گیری پایین آمد/ کاندیداها تنها سه روز مهلت اعتراض دارند

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۲۲:۲۶:۳۶
کد خبر: ۸۷۶۴۲۶
دو ساعت آخر  آمار رای گیری پایین آمد/ کاندیداها تنها سه روز مهلت اعتراض دارند
محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که در پایان انتخابات شورایاری ها برگزار شد ضمن اشاره به محلات که بیشترین میزان مشارکت در آن نسبت به جمعیت داشتند از کاهش مشارکت افراد در ساعت پایانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ؛ محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به اینکه از تاریخ ۶ مرداد تا تاریخ ۹ مرداد امکان ثبت شکایت وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به آن که تعداد آرا در برخی محلات کم است اگر آرا مشترک باشد فردی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند انتخاب می شود در غیر این صورت  تساوی آرا و تساوی مدرک تحصیلی قرعه کشی صورت می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه داوطلبین متعهد شده بودند خود اظهاری ارائه دهند گفت: کپی مدارک را دریافت کردیم و آنها باید اصل مدرک را  در صورت انتخاب ارائه دهند و اگر خلاف آن ثابت شود مستافی اعلام  می شوند.

رییس ستاد شورایاری ها با بیان اینکه از ساعت یک دقیقه بامداد امشب می توانیم منتخبین را اعلام کنیم گفت: اولین بار است که انتخابات به صورت مکانیزه برگزار می شود . دقیقا می‌دانستیم در کدام شعب و حوزه ها رای گیری با تأخیر روبرو بوده است .

جوادی یگانه در ادامه به محلاتی که بالاترین میزان مشارکت را داشتند نیز اشاره کرد و گفت: محله جلیلی, محله صاحب الزمان, محله قنات کوثر ,محله وردآورد و استاد معین به ترتیب بالاترین میزان مشارکت محلات را به خود اختصاص دادند.

 وی تصریح کرد:  میزان مشارکت با تعلق محل‌های ارتباط مستقیم دارد در دو ساعت پایانی آمار رای گیری پایین آمد که می توانیم آن را تحلیل کنیم و به درک بهتری از رفتار مردم برسیم.

رئیس ستاد انتخابات شورایاری ها به کمترین میزان مشارکت در محلات نیز اشاره کرد و گفت: کمترین میزان مشارکت معمولا در مناطقی ثبت شد کیا سرای محله ای نداشتند یا مردم از محل ناراضی بودند برای مثال در منطقه ۵ شهرزیبا و مرادآباد مشارکت پایین بود عباس آباد منطقه ۲۰ و محله قبا در منطقه ۳ همچنین گذرخان گوران در منطقه ۱۴ با مشارکت پایینی همراه بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز