سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر داد

ثبت نام ۵۲ میلون نفر برای دریافت کارت ملی

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۰:۳۶:۳۶
کد خبر: ۸۷۶۵۹۲
ثبت نام ۵۲ میلون نفر برای دریافت کارت ملی
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون ۵۲ میلیون نفر اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی کرده اند که از این تعداد تاکنون برای ۴۵ میلون ۸۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است و قریب به ۶ تا ۸ میلیون نفر کارت دریافت نکرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت و گوی زنده شبکه خبر درباره آخرین آمار از ثبت نام کنندگان برای دریافت کارت ملی اظهار کرد: تاکنون ۵۲ میلیون نفر اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی کرده اند که از این تعداد تاکنون برای ۴۵ میلون ۸۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است و قریب به ۶ تا ۸ میلیون نفر کارت دریافت نکرده اند.

ابوترابی در ادامه گفت: سازمان ثبت احوال فقط متولی صدور کارت است و تامین تراشه گذاری بر عهده سازمان‌های متولی دولت است. چند مرحله ریجگت کارت‌ها از اول خرداد انجام داده ایم و با رفع اشکالات اولین محموله کارت در چرخه صدور قرار گرفت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه بیان کرد: مشکل در صدور کارت‌های هوشمند ملی حل شده است و صدور کارت در حال انجام است، ولی چاپخانه دولتی هنوز به چیزی که مد نظر سازمان است دست نیافته است، ولی با این وجود کارت‌های تحویل شده فاقد اشکال است.

وی در ادامه بیان کرد: کارت ملی ۸۰۰ هزار نفر آماده تحویل است.

ابوترابی در ادامه در پاسخ به این سوال که چند نفر شرایط دریافت کارت را دارند اظهار کرد:۶۲ میلیون نفر شرایط دریافت کارت هوشمند را دارند که پیش بینی می‌کنیم ۶ تا ۸ میلیون نفر دیگر باید برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: ۸۴ درصد از جمعیت برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند.

ابوترابی افزود: افراد با ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی رسید و کد رهگیری دریافت می‌کنند و بانک‌ها هم مکلفند اقدامات لازم را انجام دهند. اگر بدنه‌های کارت در اختیار چاپخانه دولتی قرار بگیرد ظرف ۲ ماه آینده تولید کارت هوشمند ملی به اتمام می‌رسد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه افزود: سازمان ثبت احوال می‌تواند ماهانه ۲ و نیم میلیون کارت را تحویل بدهد و ظرف مدت ۶ ماه کلیه کارت‌های هوشمند ملی را صادر کند.

ابوترابی افزود: ایستگاه سیار را برای کسانی که هنوز کارت نگرفته اند فعال کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز