فرماندار تهران خبر داد:

تنها ۱۸ درصد کودکان کار ایرانی هستند/ مردم به متکدیان کمک نکنند

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۷۷۱۶۹
تنها ۱۸ درصد کودکان کار ایرانی هستند/ مردم به متکدیان کمک نکنند
عیسی فرهادی گفت: ۱۸ درصد کودکان کاری که تا به امروز ساماندهی شده اند ایرانی هستند و مقرر شد کودکانی که دارای خانواده هستند و نیازمندی بیشتری دارند ، خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز در یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: حدود 40روزی است که طرح ساماندهی کودکان کار شروع شده است. در این مدت 306 کودک ساماندهی شدند.

او در ادامه با بیان اینکه  ۱۰۰ درصد این کودکان متکدی هستند عنوان کرد: از این تعداد، حدود ۸۲ درصد اتباع بیگانه، حدود ۵۰ درصد بی سواد مطلق و حدود ۲۰ درصد فاقد والدین هستند.

او ادامه داد: کودکانی که فاقد والدین هستند طبق سرشماری ها عموما از کودکان کار اتباع خارجی محسوب می شوند.

بعلاوه حدود ۵۰ درصد این کودکان در یکی از مراکز بهزیستی ساماندهی و نگهداری شده اند.

فرهادی با اشاره به اینکه متولی اصلی این طرح بهزیستی است گفت: ۱۸ درصد کودکان کاری که تا به امروز ساماندهی شده اند ایرانی هستند و مقرر شد کودکانی که دارای خانواده هستند و نیازمندی بیشتری دارند ، خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار بگیرند.

او عنوان کرد:  کودکان کار اتباع بیگانه که والدینی دارند برای بار اول پس از جمع آوری تعهد می دهند و برای بار دوم این کودکان به کشورشان بازگردانده می شوند.

فرماندار تهران گفت: همچنین کودکان کار ایرانی که دارای والدین هستند، بار اول از والدینشان تعهد گرفته می شود و بار دوم این کودکان از والدینشان طرد می شوند.

او ادامه داد: مشکل اصلی ما کودکانی هستند که هیچ والدینی ندارند، در این راستا به دنبال یک راهکار مفید برای ساماندهی این کودکان هستیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه قرار است فردا دو مرکز برای نگهداری کودکان کار در اختیار بهزیستی قرار گیرد ادامه داد: یکی از این مراکز در منطقه ۵ و دیگری در منطقه ۸ تهران است و با اضافه شدن این دو مرکز ظرفیت نگهداری کودکان کار ۱۵۰ نفر افزایش پیدا می کند.

50

او تاکید کرد: با توجه به اینکه تکدی گری پدیده ای زشت و غیرقابل قبول است. نیازمند کمک جدی مردم در این زمینه هستیم. عرضه پول به متکدیان سبب می شود خیلی از افراد و به طبع آن کودکان، به تکدی گری روی آورند. اگر مردم کمک های خودشان را به خیریه ها، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای متولی در این امر بدهند، دست متکدیان از دریافت پول از دست مردم کوتاه می شود و مانند شهری مثل تبریز یک شهر عاری از متکدیان را شاهد می شویم.

او در پایان با اشاره به اینکه جمع آوری این 306کودک تاثیر مستقیمی بر وضعیت ظاهری شهر گذاشته است افزود: البته این را یادآور می شوم که ما به دنبال ساماندهی کودکان کار هستیم نه جمع آوری و نگهداری آنان، بنابراین اگر کودک کاری، والدین داشته باشد و والدینش در همان ساعات اولیه جمع آوری کودکان به ما مراجعه و تعهد دهند، آن کودک در اختیار والدینش قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز