تغییر نام و محل زندگی یک خانواده بخاطر افشای اطلاعات شخصی

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۲۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۸۷۷۴۵۴
تغییر نام و محل زندگی یک خانواده بخاطر افشای اطلاعات شخصی
با اینکه هر روز خبرهای جدیدی از هک پلتفرم‌های مختلف و افشای اطلاعات شخصی کاربران آن‌ها به گوش می‌رسد اما در واقع نکته مهم این است که اطلاعات کاربران برای حفظ امنیت آن‌ها سر از فضاهای عمومی در نیاورد. با این حال یک پرونده افشای اطلاعات شخصی در لندن منجر به پیامدهای ویران کننده‌ای شده که در پرونده‌های مشابه دیگر به ندرت اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس گزارش Hackney Gazette، یکی ازخانواده‌های لندنی سرپرستی کودکی را پذیرفته بودند و نام، هویت و محل زندگی آن‌ها می‌بایست از والدین اصلی کودک پنهان بماند. با این حال طی پروسه گرفتن سرپرستی کودک در سال 2016، مشاور شورای منطقه Hackney لندن به اشتباه یک کپی پیش نویس از فرم درخواست سرپرستی که شامل نام این زوج، آدرس آن‌ها، شماره تلفن، تاریخ تولد و شغل آن‌ها می‌شد را برای والدین بیولوژیکی ارسال کرد.

افشای اطلاعات شخصی

این افشای اطلاعات شخصی آنقدر برای زوج سرپرست نگران کننده بود که در مورد آن با پلیس و شورا مشورت کرده و در نهایت تصمیم گرفتند برای تضمین امنیت آینده کودک، محل زندگی خود را تغییر داده و نامشان را نیز عوض کنند.

شورای منطقه Hackney به اشتباه خود اذعان داشته و برای جبران خساراتی که این خانواده متحمل شدند مبلغ 131 هزار دلار را به عنوان غرامت به آن‌ها پرداخت کرد. این ماجرا به اطلاع دفتر بازرس اطلاعات انگلستان هم رسید. با این حال هیچگونه خسارت دیگری به جز مبلغ غرامت پرداخت شده برای این خانواده درنظر گرفته نشد.

با اینکه در این مورد افشای اطلاعات توسط یک هکر یا بدافزار و با نیات بدخواهانه انجام نشده، اما به عنوان یک نمونه از اثرات جبران ناپذیر سرقت اطلاعات شخصی افراد و انتشار آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما