در گفتگو با سه مدیر شهری مطرح شد؛

بلبشوی تاکسی‌های تک سرنشین در خیابان‌های تهران

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۵:۴۰:۱۲
کد خبر: ۸۷۷۶۷۸
بلبشوی تاکسی‌های تک سرنشین در خیابان‌های تهران
ساعات ابتدایی روز کافی است در برخی نقاط شهر به خصوص در محدوده طرح ترافیک تردد کنید؛ به تاکسی‌های تک سرنشینی بر می‌خورید که علاوه بر ایجاد ترافیک، تنها در قبال دربستی شما را جا به جا می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها ایجاد شد، با این وجود در برخی ساعات شبانه‌روز شاهد خودروهایی هستیم که به صورت تک سرنشین در محدوده تردد می‌کنند اما همه این ماشین‌ها خودرو شخصی نیستند بلکه تاکسی‌هایی هستند که مجوز تردد در محدوده را دارند و در ساعات اولیه روز کل خیابان هفت تیر، بازار و برخی محدوده های دیگر زرد رنگ است. با این حال حضور این تاکسی‌ها از حجم مسافران منتظر برای جابه‌جایی کم نمی‌کند. چراکه بیشتر آنان تک سرنشین بوده و مسافران را تنها دربستی جا به جا می‌کنند و شهروندان هم در صف‌های طولانی منتظر حضور تاکسی‌هایی هستند که آنان را در مسیرهای مشخص و بدون پرداخت هزینه گزاف منتقل کند. بی‌نظمی در سیستم حمل و نقل عمومی سبب شده تا کسی نتواند پیش بینی دقیقی برای تردد در سطح شهر داشته باشد. محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، از بلبشو در بازار تاکسی‌های تک سرنشین در گفتگو با برنا گفتند.

هاشمی رفسنجانی: کم بودن شغل، علت ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین

محسن هاشمی رفسنجانی در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: تاکسی در دنیا اصولا باید تک سرنشین باشد چراکه مشارکتی کردن تاکسی‌ها غیر قانونی است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اما در ایران به دلیل اینکه سوخت ارزان است تاکسی مد حمل و نقل عمومی است در صورتی که در دنیا تاکسی مد حل و نقل عمومی نیست.

وی با اشاره به ترافیک تاکسی های تک سرنشین در برخی مناطق عنوان کرد: علت ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین کم بودن شغل است. به خصوص در تهران که مردم تنها راه امرار معاش‌شان استفاده از تاکسی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این‌ها دلایل شهری ندارد بلکه دلایل کشوری دارد.  

پورسیدآقایی: دربست رفتن تاکسی‌های گردشی تخلف است/ اعمال ممنوعیت بر تاکسی‌ها سبب افزایش اعتراضات می‌شود

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این رابطه گفت: تاکسی‌های گردشی به مشتری توجه دارند که در کدام قسمت شهر هستند اما تاکسی‌های خطی باید سر خطوط خود باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نمی‌توانیم ممنوعیت روی تاکسی بگذاریم.

پورسیدآقایی با اشاره به برخی تخلفات تاکسی‌ها عنوان کرد: دربست بودن خلاف است. تاکسی‌های خطی کنترل می‌شوند تا در خطوط حرکت کنند اما ذات تاکسی گردشی این است هر کجا مسافر بیشتری است برود و مردم را جا به جا کند. اگر محدودیت برای تاکسی‌ها بگذاریم و اجازه ورود تاکسی شخصی ندهیم خیلی اعتراضات افزایش می‌یابد.

علیخانی: نمی‌توانیم بر تاکسی‌ها محدودیت اعمال کنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در رابطه با ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین در ساعات اولیه صبح اظهار کرد: همه نمی‌توانند در طرح تردد کنند. برخی تاکسی‌ها آزاد هستند که می‌توانند حرکت کنند اما برخی تاکسی‌ها خطی بوده و نمی‌توانند خارج از خطوط خود باشند. در گذشته هم تاکسی‌ها در محدوده طرح ترافیک فعال بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به حضور تاکسی‌های اینترنتی، خیلی از تاکسی‌ها متضرر شده‌اند. شغل‌شان به گونه‌ای است که آسیب دیده‌اند و ما نمی‌توانیم محدودیت زیادی بر این‌ها اعمال کنیم. تنها کاری که در مورد تاکسی‌ها انجام شده این است که بخش عمده تاکسی‌ها خطی هستند و مسیر کارشان مشخص است و درصدی تاکسی‌های چرخشی هستند و آزادند.

علیخانی افزود: طبیعی است که تاکسی‌ها در محدوده طرح به‌خاطر محدودیت‌ها و هزینه‌های خودروهایشان  در برخی مناطق تجمع داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز