سخنگوی سازمان انتقال خون :

کاهش شیوع هپاتیت B و C در خون های اهدایی

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۳:۲۴
کد خبر: ۸۷۷۶۹۲
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : میزان شیوع هپاتیت B و C در خون های اهدایی در کشور در سال گذشته (۱۳۹۷)کاهش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بشیر حاجی بیگی افزود : درصد موارد مثبت تاییدی هپاتیت B در خون های اهدایی در کشور در میان اهداکنندگان خون در سال گذشته ۴۵در ۱۰۰هزار اهداکننده خون بود که این میزان در سال ۱۳۸۲درحدود ۸۰۰در ۱۰۰هزار اهداکنننده خون بود.

وی ادامه داد:  این موضوع  که نشان می دهد دارای شیب کاهشی است و امیدواریم با اجرای کامل طرح واکسیناسیون هپاتیت B در کشور در مهر ماه امسال، میزان شیوع هپاتیت بی در بین اهداکنندگان مستمرخون تا سال ۱۴۰۰به صفر برسد.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : طرح واکسیناسیون هپاتیت B از مهرماه در بین اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) در سراسرکشور در سال ۱۳۹۶آغاز شد و تا کنون هم ۴۵درصد موفقیت داشته است.

وی افزود : همچنین موارد تاییدی مثبت هپاتیت C در خون های اهدایی در کشور در میان اهدا کنندگان خون در سال گذشته ۱۷در ۱۰۰هزار اهدا کننده خون بود که این میزان در سال ۱۳۸۲حدود ۱۸۰ در ۱۰۰ هزار اهدا کننده خون بود که نشان می دهد دارای شیب کاهشی بوده است.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: شیب کاهشی هپاتیت B در میان اهدا کنندگان خون ناشی از شروع واکسیناسیون نوزادان هپاتیت B در سال ۱۳۷۲ توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین انتخاب اهدا کنندگان سالم توسط مراکز انتقال خون و حضور اهدا کنندگان مستمر خون در مراکز انتقال خون و اهدای خون این هموطنان نوع دوست بوده است.

 به گزارش ایرنا، هپاتیت های ویروسی از عمده ترین مشکلات سلامت عمومی در جهان و کشور محسوب می شود، بیماری که در ۱۰ سال اخیر بیشتر از مجموع تلفات بیماری های ایدز، تب دنگ و مالاریا قربانی گرفته است. هپاتیت بیماری شایعی است که در اثر انواع ویروس‌ها، داروها، الکل و جایگزینی بافت چربی و مواردی از این قبیل در کبد ایجاد می شود و یکی از اصلی ترین عوامل سیروز، سرطان کبد، نارسایی کبدی است که به دنبال ابتلا به هپاتیت های ویروسی رخ می دهد. هم اکنون درجهان ۲۴۰ میلیون نفر مبتلا به هپاتیت مزمن B و ۱۷۰ میلیون نفر مبتلا به هپاتیت C مزمن زندگی می کنند و متاسفانه هرساله حدود یک میلیون نفر به علت هپاتیت‌های B و C جان خود را از دست می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز