گرمتر شده هوا طی ۲ روز آینده

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۱:۴۹:۱۱
کد خبر: ۸۷۷۷۷۲
گرمتر شده هوا طی ۲ روز آینده
کارشناس سازمان هواشناسی کشوروضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور  با اشاره به شرایط جوی کشور گفت: امروز دوشنبه برای برخی نواحی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای دریای خزر هم امروز بارش پراکنده باران پیش بینی شده است، افزود: از بعد از ظهر امروز برای بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رشد ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

نقشینه با تاکید بر اینکه فردا و پس فردا در سواحل سرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: برای بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و برخی نواحی از هرمزگان رشد ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار است.

وی با بیان اینکه در ۵ روز آینده برای نواحی از شرق کشور، شمال استان‌های یزد و سمنان وزش باد شدید در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، گفت: انتظار داریم در این مدت شمال استان‌های کرمان، اصفهان، قم، تهران، البرز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید داشته باشد که این موضوع می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از افزایش نسبی دمای هوا برای اکثر مناطق کشور طی یکی دو روز آینده خبر داد و افزود: شرق دریای عمان و شرق دریای خزر امروز مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا و پس فردا سواحل کشور ۷ الی ۸ درجه افزایش دما را تجربه می‌کنند، گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در در وضعیت سالم قرار دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: امروز بیشینه هوای تهران ۳۶ درجه و کمینه آن ۲۴ درجه بوده است.

نظر شما