معاون ستاد مبارزه با موادمخدر:

۴۰درصد بهبود یافتگان به آغوش خانواده باز می گردد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۹:۵۰:۲۲
کد خبر: ۸۷۸۰۸۴
۴۰درصد بهبود یافتگان به آغوش خانواده باز می گردد
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۴۰درصد از خانواد‌های معتادین متجاهر پس از ترک پذیرای آنان هستند.   

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سردار منتظر المهدی در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و بازپروری معتادان متجاهر در کمپ مهر سروش کهریزک با اشاره به اینکه 80درصد این معتادین متجاهر در مرحله جمع آوری تا اواسط دوره 6ماهه ارتباطشان با خانواده قطع است، افزود: پس از پایان دوره 6ماهه در این مرکز 40درصد از خانوادهای معتادین متجاهر پس از ترک پذیرای آنان هستند.

وی گفت: تمام تلاش همکارن ما در این مرکز برقراری ارتباط این معتادین با خانوادهایشان و بازگشت آنها به اجتماع است.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه در حال حاضر 500نفر از معتادین متجاهر که ذهن و روان شهروندان را مکدر کرده بودند در این مرکز نگهداری، درمان و بازپروری می شوند، افزود: این معتادین در دو دوره 3ماهه تحت مراقبت و آموزش قرار می گیرند تا در نهایت با کارهای روان درمانی، روان کاوی و یادگیری مهارت هایی مانند خیاطی، آهنگری، مکانیکی و نانوایی به اجتماع بازگشت داده شوند.

 سردار منتظر المهدی با اشاره به اینکه شرایط جسمی مددجویان با روز‌های اول بسیار متفاوت است و خوشبختانه امروز همه درمان و بازپروری شده اند، گفت: در بین کسانی که در اینجا حضور دارند، افرادی هستند که در حرفه‌های مختلف توانمند بوده اند و اکنون در کارگاه‌های خیاطی، آهنگری، نانوایی این کمپ در حال فعالیت هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این  مرکز در حال حاضر ظرفیت نگهداری دوهزار معتاد متجاهر را دارد  که اگر مجوز‌ها و حمایتهای لازم  نهادهای مسئول صورت بگیرد ظرفیت پذیرایی از حدود 5هزار معتاد و مددجو را داراست. با هماهنگی‌های صورت گرفته برای پاکسازی مناطق تهران به خصوص شوش، مولوی و هرندی این مرکز از بهمن سال گذشته اقدام به پذیرش معتادان متجاهر کرده است.  

نظر شما