استفاده از سیگار الکترونیکی ۸ نوجوان آمریکایی را روانه بیمارستان کرد

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۱:۰۰:۵۹
کد خبر: ۸۷۸۵۵۵
استفاده از سیگار الکترونیکی ۸ نوجوان آمریکایی را روانه بیمارستان کرد
با روانه شدن ۸ نوجوان در ایالت ویسکانسین آمریکا به بیمارستان به دلیل آسیب جدی ریه، پزشکان سیگار الکترونیکی را از عوامل اصلی آسیب زننده به ریه این افراد می دانند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در نوجوانان مبتلا به آسیب ریه علایمی مانند سرفه، تنگی نفس، خستگی و در بعضی دیگر تهوع، تغییر در عادات غذایی و درد سینه مشاهده شده است. نوجوانان تا هفته ها با این علایم دست و پنجه نرم می کرده اند تا اینکه با مراجعه به پزشک و اسکن قفسه سینه متوجه آسیب دیدگی جدی ریه های خود می شوند.

پزشکان ابتدا فکر کردند یک بیماری واگیردار عامل این آسیب است، ولی به دلیل فواصل مختلف میان محل زندگی بیماران، نقش داشتن این عامل در آسیب ریه رد شد. هنوز عامل اصلی آسیب زننده نامعلوم است اما پزشکان احتمال می دهند سیگار الکترونیکی عامل بروز این عارضه باشد؛ چون تمامی مراجعه کنندگان سابقه مصرف این سیگار را داشته اند.
مطالب پیشنهادی:
شیوه تبلیغ سیگار الکترونیکی برای نوجوانان انتقادات گسترده ای به همراه داشته است.

سیگار الکترونیکی محبوبیت بالایی بین جوانان آمریکایی دارد ولی شیوه تبلیغ این محصول برای نوجوانان جنجال های متعددی بوجود آورده. جول (Juul) معروف ترین سازنده سیگار الکترونیکی در آمریکاست و گفته می شود با تبلیغات خود سلامت نوجوانان را هدف قرار داده است. دو نوجوان اعتراف کرده اند نماینده ای از این شرکت به مدرسه آنها آمده و با گفتن اینکه سیگارهای تولیدی این شرکت «هیچ خطری ندارند» آنها را فریب داده است.

یکی از پزشکان ارشد بیمارستان کودکان ویسکانسین که نوجوانان مبتلا به آسیب ریه را درمان کرده می گوید:

«گرایش به سیگار الکترونیکی در بین نوجوانان به شکل افسارگسیخته ای در حال گسترش است و ما از خطرات استفاده از آن آگاهی کافی نداریم. فقط می دانیم کشیدن این نوع سیگار برای نوجوانان و جوانان ضرر بیشتری دارد.»

با اینکه گفته می شود سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار مفید است ولی هنوز در مورد خطرات آن برای سلامت افراد، خصوصاً در نوجوانان، ابهاماتی وجود دارد. عده ای از پزشکان انگلیسی معتقدند سیگار الکترونیکی ضرر کمتری نسبت به سیگار دارد و از آن به طور گسترده برای ترک افراد معتاد به سیگار استفاده می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز