محبوب سارقین/ فهرست خودروهایی با بیشترین آمار سرقت منتشر شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۹:۴۰:۲۴
کد خبر: ۸۸۰۲۵۹
محبوب سارقین/ فهرست خودروهایی با بیشترین آمار سرقت منتشر شد
علی رغم پیشرفت زیاد خودروها در بحث امنیت، سارقین نیز هر روز باهوش تر شده و آمار سرقت خودرو ها نه تنها کاهشی نداشته، بلکه هر ساله نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ نتایج تحقیق اخیری که توسط Highway Loss Data Institute (به اختصار HLDI) از بین مدل های دزدیده شده بین سال های 2016 تا 2018 انجام گرفته، حکایت از آن دارد سارقان در ایالات متحده به خودروهایی با موتور حجیم بیش از سایر مدل ها علاقه مند هستند.

طبق آمار HLDI تقریبا تمامی 20 مدلی که بیش از بقیه سرقت شده اند، در زیر کاپوت خود موتوری حجیم دارند، همچنین اکثر آنها جز مدل های لوکس بوده و از قیمت بالایی برخوردارند.

بیشترین خودروهای سرقت شده در آمریکا دو مدل داج چارجر و چلنجر نسخه SRT Hellcat هستند. نیروبخش این دو همان موتور معروف 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ است که می تواند 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

پس از این دو، اینفینیتی Q50 و QX80 در رتبه های سوم و چهارم بیشترین خودروهای سرقتی در ایالات متحده قرار دارند؛ رتبه پنجم نیز به پیکاپ جی ام سی Sierra 1500 Crew Cab رسیده است.

در انتهای جدول رتبه بندی HLDI نام ب ام و سری 3 دیده می شود. به عبارت بهتر این سدان پرطرفدار آلمانی کمترین میزان سرقت خودرو را دارا بوده و برخلاف عموم مردم در بین دزدان محبوب نیست! پس از سری 3، تسلا مدل S، مدل X، شورولت Equinox و بیوک Encore به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم کم سرقت ترین خودروها ایستاده اند.

آقای مت مور (Matt Moore) معاون ارشد HLDI خودروسازان را به ارتقای امنیت محصولات خود فراخوانده و گفته تنها در این صورت می توان با سارقین مقابله کرد.

گفتنی است در تحقیق HLDI از داده های مربوط به 104,901 خودروی سرقتی استفاده شده، البته مشخص نیست این خودروها در چه زمانی دزدیده شده اند.

در بازار ایران نیز طبیعتا خودروهای خانواده پراید و پژو 206 در صدر آمار سرقت قرار دارند، همچینین خودروهای لوکس خارجی و مونتاژی نیز صدر نشین جدول سرقت قطعات بدنه هستند و پلیس تاکنون بارها خواستار افزایش امنیت محصولات پر تیراژ توسط خودروسازان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز