‍بازسازی زیرساخت‌های فاضلاب در شهر سیل‌زده پلدختر ضروری است

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۱:۰۳:۳۴
کد خبر: ۸۸۰۹۸۵
‍بازسازی زیرساخت‌های فاضلاب در شهر سیل‌زده پلدختر ضروری است
مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه زیرساخت‌های فاضلاب در شهر پلدختر بازسازی شود، گفت: مرکز جدید دفع پسماند در این شهر باید مشخص شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مهرداد فتحی بیرانوند در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در تاریخ 13 مرداد 98 در سالن جلسات اداره آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار داشت: سیلاب فروردین و بارندگی یک نعمت خداوندی‌ست که از آنها حداکثر استفاده می‌شود، ولی شاید بخشی از این اتفاق به‌خاطر عدم توجه به مسائل زیست‌محیطی در گذشته بوده و باید این موارد را در گذشته مورد توجه قرار می‌دادیم، امیدواریم سیل اخیر درس عبرتی برای همگان باشد و نگاهمان به طبیعت نگاه مهربانانه باشد وگرنه در آینده با خشم طبیعت مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه اگر سالانه ده‌ها روز بحث ریزگردها را داریم نتیجه فراموشی محیط‌زیست بوده افزود: کانون‌های ریزگرد در داخل و خارج کشور ایجاد شده و ما مجبور به تنفس‌‌کشیدن هستیم، بنابر این در هر دستگاهی که هستیم باید به موضوع محیط‌زیست توجه داشته و نگاه یکسانی داشته باشیم.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه محیط‌زیست یک مسئله همگانی بوده و مقام معظم رهبری این مسئله را یک مسئله فراجناحی دانسته و فرمودند که مربوط به همه دولت‌هاست، عنوان کرد: در جریان سیلاب زیرساخت‌های شهری پلدختر از جمله سیستم فاضلاب تخریب شده‌است که می‌تواند کانون بیماری‌ها باشد، مسئولان باید بازسازی زیرساخت‌های فاضلاب شهر را در دستور کار قرار بدهند.

وی بیان کرد: خط قرمز همه ما سلامتی مردم است که اگر به مخاطره بیفتد با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم، ادارات آب‌وفاضلاب شهری و روستایی اصلاح سیستم فاضلاب را در دستور کار قرار بدهند و اگر انحام نشود با دستگاه‌های متولی که قصور کنند برخوردهای قانونی خواهیم داشت.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه چند مورد بیماری هاری را با توجه به پسماندهای سیلاب در شهرستان پلدختر داشتیم گفت:  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جمع‌آوری و امحای پسماندها را در دستور کار قرار دهند، چون جمع‌آوری پسماندها برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که هنوز انجام نشده‌است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به اینکه جمع‌آوری و دفع پسماند در شهر پلدختر مورد توجه قرار نگرفته، تصریح کرد: مرکز جدید دفع پسماند در این شهر باید مشخص شود تا برای همیشه مشکل دفع پسماند رفع شود، شهرداری‌ها مکلف به دفع پسماندها، تفکیک زباله‌ها از مبدأ و دفع بهداشتی زباله هستند.

فتحی بیرانوند اظهار داشت : نخاله‌ها یکی از معضلاتی بوده که بعد از سیلاب به‌وجود آمده  و ممکن است به‌صورت بحران در بیاید باید طوری ساماندهی شود که جلوی آلودگی گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز