وکیل دادگستری در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

حکم صدور گواهینامه موتورسیکلت به تمام زنان کشور تسری پیدا می کند/ در قانون گواهینامه منع جنسیتی نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۵:۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۸۱۶۱۹
حکم صدور گواهینامه موتورسیکلت به تمام  زنان کشور تسری پیدا می کند/ در قانون گواهینامه منع جنسیتی نداریم
نادری گفت : در قانون صدور گواهینامه وسائل حمل و نقل موتوری منع جنسیتی اعمال نشده است و زن یا مرد بودن فرد مد نظر نیست و نباید به صورت سلیقه ای در این خصوص عمل کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دیوان عدالت اداری، اوایل هفته جاری، الزام صدور گواهینامه موتورسیکلت  را با صدور حکمی قضایی برای راهنمایی و رانندگی صادر کرد. حکمی که در مقابل شکایت یک زن موتورسوار در اصفهان صادر شده بود . با انتشار این حکم راهور واکنش نشان داده و اعلام کرد؛ حکم صادره تنها برای این پرونده لازم اجراست و  تسری به عموم ندارد.

زهرا نادری، وکیل پایه یک دادگستری و حقوقدان، در خصوص ابلاغ این رای و پاسخ راهور چنین به برنا گفت: دیوان عدالت اداری مرجع ابطال آرا و آئین‌نامه‌های صادره از ادارات است و تقریبا تمامی آرایی که در دیوان عدالت اداری صادر می‌شود دارای دو مرحله است، مرحله بدوی و تجدید نظر.رائی که در این خصوص صادر شده است نیز در مرحله بدوی است و قابلیت اعتراض را دارد که به مرحله تجدید نظر برود تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد، اما نکته‌ای که در این خصوص حائز اهمیت است این است که در قانون صدور گواهینامه وسائل حمل و نقل موتوری منع جنسیتی اعمال نشده و زن یا مرد بودن فرد مد نظر نیست و نباید به صورت سلیقه‌ای در این خصوص عمل کرد.

وی در خصوص تسری یا عدم تسری دادن این حکم به جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه  زمانی که  حکمی در خصوص یکی از زنان کشور صادر و پلیس راهور موظف می‌شود گواهینامه موتورسیکلت برای وی صادر کند، دیگر  نمی‌توان برای باقی زنانی که مطالبه‌ای تحت عنوان صدور گواهینامه موتورسیکلت حکم برابر صادر نکرد بیان داشت: بر همین اساس می توان این رای را به باقی زنان نیز تسری داد، زمانی رای تسری ندارد که مربوط به دعاوی دادگاه های عمومی باشد.

نادری در ادامه نیز بیان کرد: در این رابطه بانوانی که امتحان رانندگی موتورسیکلت داده و قبول شده‌اند اما گواهینامه موتورسیکلت آن‌ها صادر نشده به استناد به همین رای می‌توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری شکایت خود را تنظیم کنند و در این زمینه دادخواهی انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز