مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی‌شوند

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۳:۱۸:۵۲
کد خبر: ۸۸۲۴۵۶
بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: بسیاری از مدارس برای سال تحصیلی جدید آماده نمی‌شوند و باید به سمت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام پیش برویم تا بتوانیم برای اول مهرماه آن را تحویل دهیم.

به گزارش برنا؛ رضا زینی‌وندمقدم در گردهمایی شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در خانه معلم برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۵ هزار دانش‌آموز در ۵۲۰۴ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 
وی با بیان این‌که سیل امسال مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورد و تمام زیرساخت‌های تخریب شدند که مدارس جزو آنهاست، ادامه داد: براساس آمار‌های احصاء شده ۱۰ هزار میلیارد ریال به لرستان خسارت وارد شده و این در حالی است که ۱۰۰۵ مدرسه کد تخریب خورده بودند، اما به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از آن‌ها بودیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز را در کشور هشت مترمربع عنوان کرد و با بیان این‌که این رقم در لرستان ۵.۵ مترمربع است، گفت: نیاز است این فضا را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: همچنین براثر سیل راه ارتباطی ۱۰۰۰ روستا قطع و تاسیسات زیربنایی بسیاری از بین رفت. همچنین ۱۳ روستا در رودخانه کشگان محو شدند.
 
زینی‌وندمقدم از حضور ۱۰ خیر برجسته کشور در استان خبر داد و گفت: با وجود این ۱۰ خیر بازسازی‌ها شتاب گرفت و آن‌ها ۲۱۴ میلیارد ریال تعهد کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: سهم عمرانی مدارس و آموزش و پرورش در استان ۲.۵ درصد است و این در حالی است که این رقم در کشور هشت درصد است که با تلاش‌های مکرر این رقم به شش درصد افزایش داده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: بازسازی ۲۱۶ مدرسه از ۳۱۰ مدرسه آسیب دیده نهایی شده است و ۴۱ طرح نیز به مرحله عقد قرارداد رفته است. برای بازسازی مدارس سیل‌زده ۸۶۰ میلیارد ریال به لرستان اختصاص یافت که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
 
در ادامه این جلسه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: با اعتبارات قراردادی تعمیری و احداثی تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای مدارس استان هزینه شده است.
 
حیدری اضافه کرد: قول دادیم ۱۳ هزار و ۷۳۵ کلاس را در استان استانداردسازی کنیم که در حال حاضر مدارسی که با سیستم گرمایشی استاندارد هستند ۳۹۱۸ مدرسه و مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد ۶۹۸۲ مورد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز