حضور یک مأمور زن پلیس برای نخستین‌بار در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۲:۵۸
کد خبر: ۸۸۲۹۷۹
معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با اشاره به شرکت نیروهای پلیس در مسابقات بین‌المللی "گشت‌جاده‌ای" گفت:‌ برای نخستین بار یکی از همکاران پلیس خانم در این مسابقات بین‌المللی به کشور ارمنستان اعزام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سردار محسن فتحی‌زاده صبح امروز در حاشیه افتتاحیه مسابقات  بین‌المللی "گشت جاده‌ای" در پیست آیلند اظهار کرد: امسال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میزبان چهارمین دوره مسابقات گشت جاده‌ای است که برای نخستین بار در کشورمان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ناجا ادامه داد: 4 کشور روسیه، ازبکستان، ارمنستان و ایران در این مسابقات به‌عنوان شرکت‌کننده و 2 کشور ونزوئلا و پاکستان به‌عنوان ناظر حضور دارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این مسابقات سعی شده از ظرفیت ملی حداکثر استفاده را کنیم و به همین منظور از خودروها و تجهیزات ملی استفاده می‌شود.

فتحی‌زاده با بیان اینکه پلیس باید از آمادگی برخوردار باشد، گفت: حضور پلیس در این مسابقات زمینه را برای ارتقای ظرفیت‌ها در تمامی رشته‌ها و موضوعات فراهم می‌کند.

وی افزود: امسال در 3 رشته حافظان نظم در روسیه، همکاری نظامی در ارمنستان و گشت جاده‌ای در ایران شرکت داریم.

معاون هماهنگ‌کننده ناجا درباره تعداد نیروهای شرکت‌کننده از نیروی انتظامی نیز در این مسابقات تصریح کرد: حدود 15 نفر در تیم روسیه، حدود 10 نفر در تیم ارمنستان و 6 نفر نیز از کشورمان از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت دارند.

این مقام انتظامی متذکر شد: معمولاً در رشته‌هایی شرکت می‌کنیم که با مأموریت‌های انتظامی هماهنگی بیشتری دارد و موجب ارتقای سطح توانمندی‌ها می‌شود؛ این 3 رشته دارای این ویژگیها بودند در غیر این صورت پلیس ظرفیت و آمادگی برای شرکت در رشته‌های دیگر را داشت.

فتحی‌زاده یادآور شد: بنا داریم در سالهای آینده در رشته‌های دیگر نیز شرکت کنیم البته نیروی انتظامی برنامه‌ریزی کرده تا رشته اقتصاد پلیسی را نیز اجرا کند، این رشته برای نخستین بار داخل کشور اجرایی شده و در حال استانداردسازی بین‌المللی آن هستیم تا در آینده آن را به‌عنوان مسابقه بین‌المللی بین پلیس‌ها برگزار کنیم و پس از هماهنگی خبر آن نیز اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این مسابقات نیروهای نظامی زن نیز حضور دارند، گفت: در مسابقات همکاری نظامی ارمنستان برای نخستین بار یکی از همکاران خانم پلیس در مسابقات شرکت کرده و در طول برگزاری مسابقات توانسته‌ایم تاکنون رتبه‌های برتری در رشته‌هایی مانند پرتاب نارنجک و رشته علمی کسب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز