خلیج گرگان در آستانه ی خشک شدن

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۱:۴۹:۱۳
کد خبر: ۸۸۳۸۲۴
خلیج گرگان در آستانه ی خشک شدن
معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست درباره احتمال خشک شدن خلیج گرگان (میانکاله) توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مسعود باقرزاده معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، درباره برخی اظهارات فعالان محیط زیست مبنی بر نابودی خلیج گرگان (میانکاله) اظهار کرد: خلیج گرگان در حال نابودی نیست اما نمی گوییم مشکلی هم ندارد، علت آن نیز به دلیل کمبودمنابع آب شیرین است که به آن وارد نمی شود .

او با بیان این که حقابه تالاب به اندازه کافی نیست ، افزود: برخی با بهانه تخصیص ندادن حقابه خلیج گرگان ،تنگه بین دریای خزر و تالاب را باز کردند که این کار جز خشک شدن کامل تالاب هیچ خیری نخواهد داشت.

باقرزاده کریمی گفت: برخی این موضوع را یا کارشناسی نمی کنند و از هیدرولیک و تالاب سر رشته ندارند یا به بهانه تالاب می خواهند قایق رانی و کشتی رانی را راه اندازی کنند که سازمان محیط زیست هرگز این اجازه را به آن ها نخواهد داد.

بیشتر بخوانید :

اعلام زمان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

افزایش حقوق دانشجومعلمان تا ۱۰ روز آینده

به گفته معاون محیط زیست برخی می گویند تنگه مانع ورود آب به تالاب است که همین منجر به خشک شدن تالاب شده اما هم اکنون آب در تالاب در جریان است و خشکی کامل در آن جا نداریم.

او با بیان این که اگر آب دریا روند کاهش را در پیش گیرد با برداشتن تنگه ها تمام آب تالاب در دریا سرازیر می شود،گفت: تنگه ارتباط بین تالاب و دریا است و در صورت برداشتن آن تمام آب تالاب به دریا سرازیر شده و تالاب روند خشک شدن را در پیش می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز