روش‌های مقابله با ساس

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۴:۰۰:۰۶
کد خبر: ۸۸۳۸۳۷
روش‌های مقابله با ساس
روی بدنتان خال‌های قرمز وجود دارد، اما نمیدانید چه اتفاقی باعث آن شده است؟ باید بگوییم به وجود ساس در خانه تان شک کنید. این حشره موزی در راه‌های مختلفی وارد خانه‌های ما می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ساس تختخواب نام عامیانه نوعی از حشرات است که : بدنی بیضی شکل و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارند در سطح پشتی بدن دارای چروکیدگی های نامنظمی هستند حشره تازه از تخم درامده تقریباً بی رنگ اما بسیار شبیه به فرم بالغ است تنها تفاوت انها در کوچک بودنشان است.

چطور بفهمیم در خانه ساس وجود دارد؟

مشاهده لکه های خون و نقاط تیره رنگی که در اثر مدفوع توسط حشره روی ملافه، تشک، لباس خواب و دیوار ایجاد می شود .استشمام بوی نامطبوع انها در موارد آلودگی شدید، انتشار آلودگی و... از نشانه های ورود ساس به خانه شماست. ساس از راه لباس ، تختخواب ، لوازم خواب و مبلمان دست دوم و نیز راه چمدان مسافران به اماکن تازه و غیره آلوده راه پیدا می کند. بعد از اینکه از رختخواب خود بلند شدید، نگاهی به بدن خود بیندازید. در صورتی که ضایعات پوستی شبیه به تاول یا نقطه های قرمز که خارش دار هستند را بر روی پوستتان مشاهده کردید، بدانید که در خانه شما، ساس هست. آفتی ریز و کوچک که می تواند خود را در تشک شما مخفی کند.

ساس در خانه یعنی کثیفی؟

مطلب پیشنهادی:

اعلام زمان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همه چیز در مورد کارت سوخت خودرو؛ چهار رقم آخر کد ملی، رمز شماست

حل معمای 2000 ساله

افزایش حقوق دانشجومعلمان تا ۱۰ روز آینده

احتمال آلودگی ساس در همجا وجود دارد ، با این حال نباید با توجه بیش از حد و وسواس گونه به این موضوع زندگی عادی خود را مختل کنیم، با بررسی باورهای رایجی که شاید شما نیز به آنها فکر کرده اید بهتر می توانید در خصوص حل مشکل ساس تخت خواب اقدام کنید. ساس حشره ایست که با در معرض قرارگیری منتشر می شود و لزوما ارتباطی به شرایط زندگی ندارد. هر کس در هر کجا ممکن است با مشکل ساس روبرو شود. شما با قرار گرفتن در معرض ساس دچار مشکل می شوید. افرادی که خیلی سفر می کنند اغلب در معرض ساس قرار گرفته و آنها را با خود به خانه می آورند. علی رغم سرد بودن زمستان های تهران و حتی ایران، ساس در اکثر نقاط کشور دیده می شود. ساس ها عملا در تمام کشورها و مناطق وجود دارند. ساس یک حشره موذی جهانی است.

ساس از کجا می آید؟

سفرهای داخلی یا خارج از ایران تنها راه ممکن گرفتار شدن به ساس نیست. تصور اینکه ساس ازکجا می آید و از کجا به مشکل ساس دچار شده ایم دشوار است. اما سفرهای خارجی، سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی، آمدن مهمان به خانه یا خرید اثاثیه یا مبلمان دست دوم همه می توانند ساس ها را به خانه یا آپارتمان شما بیاورند. این نکته حقیقت دارد که تخت خواب های فلزی مکان خیلی مناسبی برای ساس ها نیستند، اما صرف عوض کردن همه تخت ها با مدل های فلزی نمی تواند مشکل ساس را حل کند. در بعضی موارد امکان دارد تخت های فلزی باعث شوند ساس ها در زوایا و مکان های کمتر آشکار تخت پنهان شده و وضعیت را بدتر کنند. این نکته را هم بدانید که دور انداختن تخت خواب فلزی برای حل مشکل کافی نیست، چون می تواند دیگران را در معرض ساس قرار دهد.

یک مژده درباره ساس!

اکنون محققان یک اسلحه جدید علیه این حشره پیدا کرده‌اند: رنگ. دانشمندان یک ساس را جلوی ۸ رنگ مختلف گذاشتند و ۱۰ دقیقه فرصت دادند تا این حشره تصمیم بگیرد خودش را روی کدام مقوای رنگی پنهان کند. نتیجه آزمایش‌ها نشان داد، ساس‌ها به شدت رنگ قرمز را به بقیه رنگ‌ها ترجیح می‌دهند، تقریباً در ۲۹ درصد مواقع. سپس رنگ سیاه قرار می‌گیرد که ۲۳ درصد مواقع توسط ساس‌ها انتخاب شد. اما این حشرات به شدت از سبز و زرد دوری می‌کردند. شاید به این دلیل که سبز و زرد یادآور بیرون خانه و مناطق روشن است، جاهایی که ساس‌ها معمولاً آن جا پیدا نمی‌شوند. کورین مک نیل، استادیار یونیون کالج در نبراسکا که در این تحقیق مشارکت داشته،‌ درباره علاقه ساس به رنگ قرمز گفت: «از اول هم فکر می‌کردیم ساس ممکن است قرمز را ترجیح دهد چون خون قرمز است و آن‌ها هم خون می‌خورند... اما بعد از آزمایش، دلیل اصلی که برای این کار به نظرمان آمد این بود که ظاهر خود ساس‌ها هم قرمز است و به این سمت می‌روند چون می‌خواهند با بقیه ساس‌ها باشند، چون آن‌ها گروهی زندگی می‌کنند.»

نظر شما