وقتی نفس‎مان را حبس می‎کنیم دقیقاً چه اتفاقی در بدن‎مان می‎افتد؟

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۲۱:۴۶:۲۱
کد خبر: ۸۸۳۹۶۷
وقتی نفس‎مان را حبس می‎کنیم دقیقاً چه اتفاقی در بدن‎مان می‎افتد؟
رکورد جهانی طولانی ترین مدت نگه داشتن نفس ۲۴ دقیقه و ۳/۴۵ ثانیه است که متعلق به مردی اسپانیایی به نام الکس سگورا وندرل بوده. شما چقدر می توانید نفس تان را نگه دارید؟

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  قبل از آنکه دست به کارهای خطرناکی بزنید و توانایی خود را محک بزنید باید بدانید که الکس سگورا وندل، صاحب این رکورد جهانی، یک ورزشکار حرفه ای است که در رشته ی شیرجه ی آزاد فعالیت دارد و برای آنکه بتواند ۲۴ دقیقه و ۳/۴۵ ثانیه نفس خود را حبس کند، تمرینات زیادی داشته. اما وقتی نفس خود را حبس می کنیم دقیقاً چه اتفاقی در بدن ما می افتد؟ در ادامه می خواهیم ببینیم ما انسان ها اصلاً چطور می توانیم نفس خود را مدت زیادی حبس کنیم، این کار خطرناک است یا نه و بعد از نگه داشتن نفس مان چه تغییراتی در بدن ما رخ می دهد.

 

چطور می توانیم مدت زیادی نفس خود را نگه داریم؟

باید بدانید که نگه داشتن نفس به مدت طولانی، که به آن وقفه ی تنفسی ارادی هم گفته می شود، به خودی خود یک ورزش سنگین محسوب می شود. شناگرهای حرفه ای قبل از رفتن به زیر آب، یک نفس عمیق می کشند. با حبس یک نفس عمیق قبل از فرو رفتن در آب است که ورزشکاران قادرند کربن دی اکسید را از بدن خود خارج کنند، مسأله ای که جلوی واکنش طبیعی بدن را می گیرد که میل به نفس کشیدن را غیر قابل مقاومت می کند.

نگه داشتن نفس تا چه مدت بی خطر است؟

بیشتر افراد بزرگسالی که از سلامت جسمی برخوردارند قادرند نفس خود را به مدت یک تا دو دقیقه به راحتی حبس کنند. هر مقدار بیشتر از این خطرناک محسوب می شود و باید از آن خودداری شود چون اگر زیر آب باشید این کار می تواند حتی در یک جای کم عمق، منجر به غرق شدن شما شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز