سردار هادیانفر:

طرح بانوان فرهنگیار ترافیک کلید خورد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۰:۲۴:۳۶
کد خبر: ۸۸۴۵۷۷
طرح بانوان فرهنگیار ترافیک کلید خورد
رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ امروز طرح بانوان فرهنگیار ترافیک را کلید می‌زنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کار خبرنگاران بسیار سخت و پرمشقت است چرا که خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسئولان است و مردم منبع خبر خود را از رسانه معتبر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما توسعه انضباط ترافیکی در کشور است که بنا داریم با کمک رسانه ها اقداماتی از جمله توجه به خطوط عابران پیاده، استفاده از زیرگذر و روگذر، رعایت موتورسیکلت سوران و الزام به قانون استفاده از کلاه ایمنی، حرکت بین خطوط خودروها و رعایت سرعت مطمئنه در سراسر کشور اجرایی شود که نیازمند تلاش رسانه ها در این زمینه ها هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد جان باختگان عابران پیاده هستند گفت: در شهرهای زیارتی و محورهای شمالی این آمار متأسفانه افزایش می یابد. الان فضایی نیست که با حضور یگان ویژه بتوانیم فرهنگ ترافیک را ایجاد کنیم بلکه باید رسانه ها در این زمینه به ما کمک کنند. این زیبنده کشور ما نیست که قانون و مقررات در کشور رعایت نشود و به دلیل عدم رعایت قانون ۱۷هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست بدهند.

او در بخش دیگر از صحبتهای خود با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه ترافیک گفت: همیاران پلیس در سالهای گذشته باعث کاهش ۱۸درصد تصادفات شده اند.

وی ادامه داد: در حوزه ترافیک خیلی به زنان توجه نشده است درحالی که یک لایه جدی اجتماعی هستند و ۶میلیون و ۷۰۰هزار زن دارای گواهی نامه اند و با قوانین آشنا و در ترافیک نقش دارند بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کرده و فرهنگ ترافیک را از طریق آنها توسعه دهیم.

هادیانفر خاطرنشان کرد: براساس قانون می توانیم از ظرفیت های اجتماعی استفاده کنیم و امروز طرح بانوان فرهنگیار ترافیک را کلید می زنیم. یک ماه است که جلساتی در این خصوص با زنان برگزار کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز