معاون حقوقی و امور مجلس؛

مدارس طبیعت و مسجد محور مجوز قانونی ندارند

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۳:۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۸۴۷۰۹
مدارس طبیعت و مسجد محور مجوز قانونی ندارند
معاون حقوقی و امور مجلس اظهارکرد: مدارس طبیعت و مسجد محور مجوز قانونی ندارد و این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی منعکس‌شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی عسکری گفت: سیاست راهبردی آموزش ‌و پرورش در وضع فعلی مدیریت تسهیل‌ یافته و مبتنی بر رضایت‌مندی مردم و فرهنگیان است و بر این باوریم که تصدی گرایی و ایجاد تمرکز به دیوان‌سالاری منجر شده است، آفتی برای کشور است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: طرح مدرسه در دستگاه تعلیم و تربیت از راه واگذاری اختیارات به مدیران مدارس،‌ معلمان و اولیای دانش‌آموزان که عوامل مهمی برای شکوفایی و اجرای سند تحول بنیادین و رسیدن به مدارس تمام ساحتی محسوب می‌شوند برای تمرکز‌زدایی و برون‌رفت از وضع موجود است.

او افزود: این طرح که از اول مهر به اجرا درمی‌آید باعث ایجاد انگیزش بیشتر در آموزشکده‌ها و ساماندهی مدارس در شکل مدیریتی جدید با اختیار و اعتبار متوازن و مطلوب خواهد بود و از بخشنامه‌های دستوری و بروکراسی کاهنده و فرصت سوز جلوگیری می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش ‌و پرورش درباره مدارس طبیعت و همچنین مدارس مسجد محور که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، گفت: این مدارس مجوز قانونی ندارند و به جهت اهمیت موضوع،‌ مجوزدار نبودن مدارس یاد شده را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس منعکس کرده‌ایم و خوب است اولیای دانش‌آموزان به این مطلب توجه کافی داشته باشند.

نظر شما