معاون اول رئیس جمهور:

ایجاد شغل برای ۱۵۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۳:۵۴:۴۶
کد خبر: ۸۸۵۱۵۸
ایجاد شغل برای ۱۵۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر
معاون اول رئیس جمهور در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایر گفت: برای رسیدگی به اشتغال روستاییان و عشایر حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

به گزارش برنا؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به وضعیت اشتغال روستاییان و عشایر گفت: برای رسیدگی به اشتغال روستاییان و عشایر حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان منظور شده که این اعتبار برای اشتغال روستاییان و کارآفرینان روستایی و کسانی که علاقمند هستند از این منابع استفاده کنند در نظر گرفته شده تا توسط آن در زنجیره تولید روستایی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این اعتبارات می‌تواند به مبحث اشتغال روستاییان و عشایر و به اقتصاد منطقه کمک ویژه‌ای کند. ضمن اینکه این اعتبارات دارای جذابیت بالایی است به عنوان مثال نرخ سود آن حداقل ۶ درصد است و همین امر موجب شده تا فعالان اقتصادی برای بهره‌وری از آن علاقه‌ زیادی داشته باشند.

او اضافه کرد: تا به الان عملکردهای خوبی از این طرح داشته‌ایم و در گزارشی که چندی پیش در جلسه اشتغال به من دادند، شاهد بودیم که حدود ۱۵۰ هزار نفر از محل این اعتبارات مشغول به کار شده‌اند. امیدوارم با اینکه هنوز بخشی از این اعتبارات باقی مانده، بتوانیم اشتغال بیشتری برای عشایر و روستاییان ایجاد کنیم.

ایلنا نوشت: معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: خوشبختانه ما امروزه در جامعه شهری و روستایی نیروهای جوان و تحصیلکرده‌ای داریم که طرح‌های بسیار خوبی برای فعال کردن اقتصاد روستاها پیش‌بینی کرده‌اند.

جهانگیری در پایان اظهار داشت: این طرح‌ها که از سوی جوانان ما ارائه شده، در زمینه صرفه‌جویی منابع آب، بهره‌برداری منابع و استفاده مطلوب از آن و همچنین طرح‌هایی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی  است. فکر می‌کنم فعالیت‌هایی که این استارتاپها شروع کرده‌اند موجب یک تحول جدی در اقتصاد روستایی و عشایری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز