در جلسه با مدیران کل ورزش و جوانان استانها مطرح شد؛

سالک: تا سال ۱۴۰۰ باید به تعداد چهار هزار سمن برسیم

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۲۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۸۸۵۲۳۷
سالک: تا سال ۱۴۰۰ باید به تعداد چهار هزار سمن برسیم
مدیرکل مشارکتهای اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه تعداد سمن های جوانان در سال 97 نسبت به سال ۹۶ رشد خوبی داشت اما باید تا سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۰۰۰ سمن جوانان در کشور برسیم.

به گزارش برنا؛‌ سجاد سالک در نشست مشترک حوزه معاونت جوانان با مدیران کل ورزش و جوانان استانها که صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد گفت: تقارن این جلسه با هفته تشکلها و مشارکت هااجتماعی را به فال نیک می گیریم و انتظار این است که استانها جوانان سمن ها را در فعالیت ها و حل مسائل دخیل کنند و مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: از مدیران کل ورزش و جوانان استان ها می خواهم تا جوانان را به سمت تشکیل سمن تشویق و ترغیب کنند. خوشبختانه تعداد سمن ها در سال 97 نسبت به سال ۹۶ رشد خوبی داشت اما ما باید تا سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۰۰۰ سمن جوانان در کشور برسیم.

سالک با بیان اینکه جوانان سمن‌ها برای امور جاری یا فعالیت های اجتماعی خود با برخی گره ها و مشکل های اداری در استانها مواجه می شوند تصریح کرد یکی از کارهای ما نقش تسهیل گری برای سمن ها و جوانان است. باید تا آنجا که می‌توانیم مشکلات و گره های اداری را از میان برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موانع و مسائل و موضوعات دفتر مشارکت های اجتماعی در استانها اشاره کرد و گفت: تغییر مداوم کارشناسان این حوزه, رعایت عدالت در توزیع اعتبارات به سمن ها در حوزه کارگاه ها, اعزام نمایندگان تکراری از استان ها برای برنامه ها و کارگاه ها, عدم ارسال گزارش های سالانه کارگاه ها در موعد مقرر و ارزیابی استان ها, پیگیری و دغدغه های برگزاری انتخابات مجامع استانی سمن ها موضوعات و مسائلی است که درخواست داریم مدیران کل به آنها توجه ویژه داشته باشند.

سجاد سالک همچنین در خصوص شناسه سمن های جوانان نیز گفت: در این خصوص در هر استانی با مشکلات خاص آن استان مواجه هستیم اما همه آنها را از طرق مختلف پیگیری و حل خواهیم کرد. سالک گفت: هر سمنی که تایید شورای نظارت را در خصوص شناسه دارد ولی استان آن را ثبت نمی کند کد رهگیری را به ما اعلام کند تا ما موضوع را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز