با دستور رئیس جمهور؛

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۰:۳۴
کد خبر: ۸۸۵۳۰۵
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی
شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آن که توسط وزیر نیرو پیشنهاد شده بود، از سوی رئیس جمهور برای اجرا به وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس این شیوه‌نامه که به تمامی استان‌های کشور نیز ابلاغ شده است، در کمیته‌ای مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به صدور مجوز به فعالان حوزه گردشگری برای استفاده از فضاهای در اختیار وزارت نیرو اقدام خواهد شد.

بنا بر این گزارش، به‌منظور تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفتم خرداد ماه امسال منعقد و بر اساس آن مقرر شد شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها تهیه و مورد عمل قرار گیرد.

شیوه‌نامه مذکور با مشارکت نمایندگان دفاتر تخصصی وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب و معاونت سرمایه‌گذاری امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده و در آن ضوابط و فرآیندهای مورد نیاز انجام فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، مبتنی بر اهداف و سیاست‌های دولت در سند چشم‌انداز کشور و همچنین قوانین و مقررات جاری وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با ملاحظات زیست محیطی تبیین شده است.

بر اساس این گزارش، تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری، بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع آب و اراضی در اختیار و کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال افزایش درآمد جوامع محلی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی در این زمینه، شفاف‌سازی مسئولیت‌ها و نحوه صدور مجوز برای فعالیت‌های گردشگری و اطمینان از رعایت استانداردهای کمی و کیفی و ضوابط قانونی بهره‌برداری از منابع و تاسیسات آبی از جمله اهداف این شیوه‌نامه اجرایی به شمار می‌آید.

این گزارش حاکی است، همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند علاوه بر افزایش اشتغال، در ایجاد نشاط و گذراندن اوقات فراغت شهروندان اثرگذار باشد.

نظر شما