حجت نظری:

شهرداران مناطق باید در منطقه کاری خود سکونت داشته باشند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۶:۰۸:۳۴
کد خبر: ۸۸۵۳۲۸
شهرداران مناطق باید در منطقه کاری خود سکونت داشته باشند
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از ارائه طرحی برای سکونت شهرداران مناطق در حوزه کاری خود خبر داد.

حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به قانون شهرداری‌ها به خبرنگار برنا گفت: با توجه به قانون شهرداری‌ها و شوراها، شهردار هر شهر و اعضای شوراهای شهر باید در محدوده شهری خودشان سکونت داشته باشند.

وی افزود: خیلی اتفاق طبیعی است که ما انتظار داشته باشیم شهردار یک منطقه در محدوده جغرافیایی همان منطقه ساکن باشد. نمی‌توانیم انکار کنیم برخی از مناطق ما به لحاظ وسعت جغرافیایی و هم به لحاظ جمعیت از خیلی از شهرها بزرگ‌تر هستند. فلذا اگر یک شهری با یک وسعت محدود و مثلا با جمعیت  20 هزار نفر لازم است شهردارش در آن محدوده ساکن باشد به همان ترتیب به نظر می‌رسد شهردار یک منطقه‌ در تهران با وسعت بیشتر و مثلا جمعیت 500 هزار نفر اتفاقا باید در همان محدوده ساکن باشد.

نظری اضافه کرد:  چنانچه این اتفاق بیفتد چند حسن دارد. اول اینکه از ترددهای غیرضروری در سطح شهر کم می‌شود. شاید تردد 22 نفر در سطح شهر آنچنان تاثیرگذار نباشد اما خود این یک پیام و راهبرد است و ما می‌توانیم از طریق این پیام که به جامعه مدیریت شهری منتقل می‌کنیم فضایی را ایجاد کنیم که اتفاقا وقتی شهردار منطقه در منطقه خودش ساکن است کم‌کم مدیران را هم از همان منطقه انتخاب کند و شهردار نواحی را هم به همین ترتیب از آنجا به کار می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فارغ از بحث ترافیکی حتما کسی که در یک محدوده جغرافیایی ساکن است مشکلات آن جا را بهتر و بیشتر درک می‌کند و به طور طبیعی برای رفع آنها هم  بهتر می‌تواند اقدام کند. من فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد ما قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: البته گاهی ممکن است نتوانیم از بین کارکنان یا ساکنین آن منطقه شخصی را برای شهرداری آن فضا یا محدوده جغرافیایی انتخاب کنیم. برای این بحث هم پیشنهادی مطرح کردیم و امیدوارم اعضای  محترم شورا همراهی کنند تا بتوانیم این پیشنهاد را به یک مصوبه تبدیل کنیم.

نظری در پایان اظهار کرد: بدین ترتیب راهی را پیش‌بینی کردیم که اگر به هر دلیلی نتوانستیم از کارکنان و ساکنان یک منطقه شهردار آن منطقه را انتخاب کنیم کسی که شهردار منطقه‌ای می‌شود تا پایان یک دوره در همان منطقه جغرافیایی سکونت داشته باشد و فکر می‌کنم این اتفاق حتما می‌تواند به نفع مناطق ما و به نفع شهر تهران باشد.

نظر شما
پرونده ویژه