خداحافظی با تمام مدارس خشت و گلی کشور تا پایان آبان

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۸:۳۶:۲۵
کد خبر: ۸۸۵۴۶۶
خداحافظی با تمام مدارس خشت و گلی کشور تا پایان آبان
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: مدارس خشت و گلی در سراسر کشور به غیر از سیستان و بلوچستان تا اول مهر برچیده می‌شوند و مدارس خشت و گلی این استان هم تا آخر آبان جمع‌آوری می‌شوند. 

 به گزارش گروه اجتماعی برنا، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در روستای تنگ آب کاهوکان از توابع سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان، میثاق‌نامه‌ای را به امضا رساندیم.

وی ادامه داد: یک ضلع این میثاق‌نامه، استانداری، یک ضلع آن، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، یک ضلع دیگر، خیرین و یک ضلع آن هم ۳ استان فارس، خراسان رضوی و تهران هستند که به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

حسینی اضافه کرد: برای تحقق اهداف کمی و کیفی سند جامع توسعه آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان که خوشبختانه تدوین شده است، امروز در سراوان و منطقه گشت، گلنگ پایان مدارس خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان بر زمین زده شد.

وی افزود: برای اول مهر در سراسر کشور جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی گرفته می‌شود اما در استان سیستان و بلوچستان برای اینکه تقریبا ۱۷۰ مدرسه بود، نمی‌توانستیم برای اول مهر بگوییم این مدارس برچیده می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم جشن پایان مدارس خشت و گلی را بگیریم، بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص ۱۰۰ درصدی پیدا کرده است و همچنین ۶۷  میلیارد تومان برای بحث‌های حرارتی و کمک آموزشی اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تا آخر آبان امسال جشن پایان مدارس خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان را برگزار می‌کنیم، گفت: همچنین در اول مهر جشن حذف بخاری‌ نفتی را در مدارسی که علمک گاز به آنها رسیده است، خواهیم داشت.

حسینی تأکید کرد: تا اول مهر ۵۰۰ کلاس درس را هم تحویل دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت تا از این طریق بتوانیم خدمتی برای استانداردسازی فضا و تجهیزات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سفرش به استان سیستان و بلوچستان کلنگ اولین مدرسه اوتیسم بر زمین زده شد، اظهار کرد: ما ۴۷ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که کلنگ احداث چهل و هشتمین مدرسه را بر زمین زدیم؛ همچنین کلنگ احداث یک دانشگاه فرهنگیان با ۶ هکتار مساحت نیز در این سفر به زمین زده شد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به هوشمندسازی مدارس در  مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر،  روستاهای محروم و حاشیه شهرها هوشمندسازی خواهند شد.

وی از ایجاد شورای راهبردی هماهنگی مناطق محروم، مرزی عشایری خبر داد و گفت: این شورا را ایجاد کردیم تا با پتانسیل وزارتخانه‌های دیگر به طور جدی به لحاظ نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و محتوای آموزشی این مناطق تلاش کنیم.  

نظر شما