۳۸۰ نفر از اعضاء داوطلب سازمان های مردم نهاد فردا گردهم می آیند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۲:۴۷:۲۵
کد خبر: ۸۸۵۷۵۴
۳۸۰ نفر از اعضاء داوطلب سازمان های مردم نهاد فردا گردهم می آیند
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از برگزاری نخستین همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر خبر داد و گفت: ۳۸۰ نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد فردا- یکشنبه- در این همایش) با هدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه های مشترک با خیریه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرد هم می‌آیند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد نصیری، افزود: این همایش برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می شود، طبق برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان متولی احصاء دستاوردهای تشکل های مردم نهاد کشور و ارایه گزارشی با همین رویکرد است.

وی ادامه داد: در این همایش یکروزه از افراد و تشکل هایی که مخصوصا" در سیل اخیر (فروردین ۹۸) به صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده تلاش کرده اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد:در این همایش که با حضور ۳۸۰ نفر از اعضاء سازمان های مردم نهاد فعال کشور برگزار خواهد شد، سعی می شود تا فضایی برای گفت‌وگوی فعالان اجتماعی که در عرصه عمل فعالیت دارند فراهم شود چرا که تا کنون خیران از آن جهت که بیشتر به عمل بپردازند، کمتر به گفتگو نشسته‌اند اما امروزه خیریه‌ها به گفت‌وگوی عالمانه و همکارانه با یکدیگر نیاز دارد تا یکدیگر را از تجربه‌های خوب خود بهره‌مند سازند، بنابراین خیریه‌ها امروز باید به تولید دانش و مسائل علمی بها بدهند و از سویی دیگر خیریه ها می بایست بیش از پیش توانمند شوند تا بتواند قدم‌های مؤثرتری بردارد.

نصیری اضافه کرد: قرار است در این همایش علاوه بر تقدیر از فعال ترین سازمان های مردم نهاد فعال همکار با جمعیت هلال احمر درخصوص اجرای پروژه های مشترک محرومیت زدایی با اهدای لوحی، از آیین نامه و شیوه نامه همکاری این سازمان با سازمان های مردم نهاد نیز رونمایی شود.

وی گفت: رییس جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از میهمانان این همایش ملی یکروزه هستند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز