معاون وزیر ورزش و جوانان در همایش بزرگ گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در چابهار:

الزام ترویج ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات در نسل جوان/ حوزه جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۲:۵۹:۱۰
کد خبر: ۸۸۵۷۶۱
الزام ترویج ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات در نسل جوان/ حوزه جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی
علمای معزز شیعه و سنی از سالیان قبل تا کنون با وحدت اسلامی و برادری در کنار هم زندگی کرده و هیچ گونه اختلاف و دشمنی در میان امت اسلامی نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  همایش بزرگ ملی نقش جوانان و سازمان های مردم نهاد در گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (شنبه 26مرداد ماه 98) با حضور محمد مهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه معزز اهل سنت زاهدان به همراه جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن، دکتر اردکانی معاون آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان به همراه مقیمی معاون اداره کل، میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، بامری فرماندار شهرستان چابهار و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محله همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست، اظهار داشت: اسلام کاملترین دین عالم است که بنیانگذاری چون حضرت محمد(ص) داشته است، مگر می شود در چنین دینی اختلافی بین علمای شیعه و سنی وجود داشته باشد.

 محمد مهدی تندگویان در ادامه افزود: در دین کامل اسلام که به برادری، رحمت، عدالت و مبارزه با ظلم بشارت داده است جای هیچ گونه اختلافی وجود ندارد مگر این که دشمنان و کفار به دنبال به هم زدن وحدت بین شیعه و سنی باشند.

 وی همچنین گفت: حوزه جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلامی و ناب محمدی در عرصه های ملی و بین المللی می باشد.

 وی از سازمان های مردم نهاد جوانان خواست، تا با تالیفات مشترک دو مذهب و خروجی مناسب از این همایش بزرگ با نظر علمای تشیع و تسنن گردآوری کنند تا افق مناسبی جهت وحدت اسلامی ترسیم شود.

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آفت تجمل گرایی و حب دنیا در بین جوانان گفت: باید فرهنگ ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات را در بین جوانان بستر سازی کنیم تا سن ازدواج کاهش پیدا کند.

 تندگویان در ادامه خاطرنشان کرد: توجه وزارت ورزش و جوانان به سیستان و بلوچستان به صورت ویژه می باشد و به همین منظور مدیران کل وزارت جهت رفع موانع و مشکلات حوزه جوانان در ماه یکبار به این استان پهناور سفر می کنند.

 وی فعالیت های جهادی در استان سیستان و بلوچستان را نیاز مبرم خواند و تاکید کرد: بهترین خدمت بی منت فعالیت‌های جهادی است که با کمک خیرین کشوری و همراه با تشکل های جوانان هم می توان کمک بزرگی به روستاییان صورت گیرد و هم در راستای وحدت اسلامی گام برداشت.

 وی همچنین از حمایت جهادی سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان در بحث کمک رسانی به استان‌های سیل‌زده که خود نشان از وحدت بی نظیر در بین مردم ایران است، تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز