امکان ارسال موقعیت تماس‌گیرنده با نیروهای امدادی محقق شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۲:۵۹:۳۷
کد خبر: ۸۸۶۳۶۹
امکان ارسال موقعیت تماس‌گیرنده با نیروهای امدادی محقق شد
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از امکان موقعیت‌یابی تماس‌گیرنده توسط نیروهای آتش‌نشانی خبر داد و گفت: با استفاده از این امکان نیروهای امدادی سریع‌تر به محل حادثه می‌رسند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه کالسنترشهروند تهران و جشن دو میلیونی تهران من اظهار داشت: این امکان فراهم خواهد شد که افراد تماس‌گیرنده با آتش‌نشانی موقعیت‌شان برای سازمان ارسال شود تا هر چه زودتر نیروهای امدادی بتوانند خود را به محل حادثه برسانند.

وی افزود: این اقدام با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور محقق شده و برای تلفن‌های ثابت و سیار امکانپذیر است. بنابر این دسترسی نیروهای امدادی به محل حادثه بسیار با سرعت انجام خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای سامانه تهران‌من شماره جداگانه‌ای لحاظ نشده و تنها به داخلی 5 از شماره 137 اکتفا شده است گفت: تعدد شماره‌های مختلف همچون آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر و ... وجود دارد بنابر این بنا را بر این  گذاشتیم که همان شماره 137 را به این موضوع اختصاص دهیم. البته می‌توان شماره جداگانه‌ای نیز در نظر گرفت و این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

نظر شما