سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر:

تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های جوانان هلال احمر

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۴:۴۵:۱۸
کد خبر: ۸۸۶۴۵۵
تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های جوانان هلال احمر
سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تخصصی شدن فعالیت‌های جوانان عضو در این سازمان خبر داد و گفت: با تخصصی شدن این فعالیت‌ها جوانان عضو می‌توانند هم به هلال احمر در ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت‌پذیری کمک کنند و هم مسیرهای شغلی خود را در آینده پیدا کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی گنج‌کریمی در حاشیه برگزاری همایش ملی خیریه ها و تشکلهای مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سازمان جوانان هلال احمر چگونه می تواند از ظرفیت خیریه ها و تشکل های مردم نهاد در حوزه ماموریت های خود استفاده کند، افزود: اساس کار سازمان جوانان هلال احمر مردمی است و اساس کار این سازمان تشکل هایی است که به عنوان کانون های «جوانان»، «طلاب»، «دانشجویی» و «روستایی» در جاهای مختلف از جمله دانشگاه ها و حوزه های علمیه و در مراکز و شعب هلال احمر در سراسر کشور فعالیت می کنند و آنها به نوعی خود (ان. جی. اُ) هستند و تمام کارهای جوانان عضو این سازمان در همه سطوح کانون های یادشده داوطلبانه و بدون چشم داشت مالی و به نوعی همه تشکل هستند.

وی ادامه داد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به عنوان قدیمی ‌ترین نهاد کشور که با بیش از ۷۱ سال عمر در عرصه‌ خدمت به جوانان برنامه ‌ریزی و تلاش می‌کند، لازم است تا راههای جذب متعدد و متنوعی را با وجود بیش از بیست میلیون جوان در کشور داشته باشد تا بتواند همه گروههای مخاطب و متقاضی ورود به جمعیت هلال احمر را جذب و تحت پوشش قرار دهد.

سرپرست سازمان جوانان هلال احمر توضیح داد: کانونهای هلال احمر تشکلهای غیرسیاسی و غیردولتی هستند که برای تلاش به منظور تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها، کوشش در برقراری دوستی و صلح پایدار در میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در قالب ضوابط و آیین نامه ‌های مربوطه به منظور تحقق اهداف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراکز امور جوانان هلال احمر، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، حوزهها و مدارس علمیه و روستاهای سراسر کشور تاسیس و فعالیت میکنند.

گنج کریمی اضافه کرد: امیدواریم که ان شاء الله بعد از برگزاری این همایش ملی و بعد از انجام حرکتهای رو به جلویی که در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر در حال انجام و اجراست، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هم بتواند تقویت کننده این حوزه باشد و اعضای جوان عضو کانون های جوانان، طلاب، دانشجویی و روستایی با انجام تمرین های مختلف بتوانند در زمانی که به سنین بالاتر وارد می شوند تا با سازمان داوطلبان همکاری داشته باشند، بتوانند همکاری بهینه و مطلوبی را در حوزه های ایجاد روحیه دفاع از صلح در اذهان انسان­ها، گسترش دوستی، احترام، حفظ و توسعه سلامت، تفاهم متقابل، تعامل هم­ افزا، کمک داوطلبانه به افراد آسیب ­پذیر و آسیب دیده، تامین و تسهیل فرآیند رشد انسان­ ها و ساختن جهانی پراز صلح و آرامش داشته باشند.

وی از آغاز به کار هشت باشگاه تخصصی ویژه جوانان و نوجوانان فعال عضو این سازمان خبر داد و گفت: راه اندازی این باشگاه ها با توجه به ضرورت تخصصی کردن فعالیتها در حوزه های مرتبط و توجه به علایق اعضاء و جذابیت در فعالیتهای آنان به منظور بهره گیری از توان تخصصی در راستای اهداف این سازمان و اسناد بالادستی جمعیت هلال احمر از جمله برنامه پنج ساله در دستور کار قرار گرفته است.

۳۸۰ نفر از مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد امروز (یکشنبه) در نخستین همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر با هدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه های مشترک با خیریه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمدند.  

این همایش برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برگزار میشود، طبق برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان متولی احصاء دستاوردهای تشکل های مردم نهاد کشور و ارایه گزارشی با همین رویکرد است.

در این همایش یکروزه از افراد و تشکلهایی که بهخصوص در سیل اخیر (فروردین ۹۸) به صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده تلاش کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

نظر شما