معاون وزیر ورزش و جوانان :

شورای شهر به جای پاسکاری، بحث موسیقی خیابانی را ساماندهی کند/ نشاط ارزان با موسیقی خیابانی/ فضاهای رها شده شهر بستر مناسب برای اجرای موسیقی

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۰۵:۳۳:۰۴
کد خبر: ۸۸۶۷۸۵
شورای شهر به جای پاسکاری، بحث موسیقی خیابانی را ساماندهی کند/ نشاط ارزان با موسیقی خیابانی/ فضاهای رها شده شهر بستر مناسب برای اجرای موسیقی
چندی پیش اجرای موسیقی خیابانی از سوی برخی افراد مورد انتقاد قرار گرفت. این در حالی است که این گونه موارد می تواند به توسعه فضاهای شاد در شهر کمک کند که در این زمینه محمد مهدی تندگویان؛ معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید بر ساماندهی موسیقی خیابانی از سوی شورای شهر تهران از پاسکاری موضوعات این چنینی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ طی یک سال گذشته خبرهای متعددی  از برخورد با موسیقی های خیابانی در فضای مجازی منتشر شد.

از آن جایی که ضمن  اینکه برخی جوانان از راه استفاده از تبحر خود بر موسیقی و نواختن آن در خیابان ها ، کسب درآمد می کنند و همزمان نیز ایجاد نشاط اجتماعی را به همراه دارد  توجه به  این امر می تواند قابل توجه و نیازمند ساماندهی باشد . 

در این رابطه  معاون وزیر ورزش و جوانان و عضو سابق شورای شهر تهران  به ساماندهی و تهیه دستورالعملی برای موسیقی خیابانی از سوی مدیریت شهری تاکید کرد.

محمد مهدی تندگویان؛ معاون وزیر ورزش و جوانان به برنا گفت: موسیقی خیابانی باعث ایجاد نشاط ارزان، قابل دسترس در معابر میشود و هر جا هم اجرا شود مردم استقبال می کنند که تنها به دستورالعمل نیاز دارد.

وی در رابطه با نحوه شادسازی فضای شهری اظهار کرد: به اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد دادم تا بحث موسیقی خیابانی را ساماندهی کنند و موضوع را به هم پاسکاری نکنند یعنی نگوییم متولی آن ارشاد یا برخی ارگان های دیگر هستند.

تندگویان با اشاره به جزئیات دستورالعملی که باید در نظر گرفته شود، گفت:  برای حد و حدود اجرا، زمان آن و... لازم است دستورالعملی وجود داشته باشد، از سوی دیگر محل اجرا نیاز به هماهنگی دارد. فضاهای زیادی از جمله معابر و پارک ها وجود دارند که در حال حاضر رها شده اند و جوانان با گروه های موسیقی می توانند به افزایش شادی مردم کمک کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در عین حال نوعی  اشتغال هم برای اجرا کنندگان ایجاد می‌شود اشتغالی که مردم با رغبت بخشی از دستمزد ، آن را پرداخت می‌کنند. بخشی از مردم نمی توانند در این وضعیت هزینه کنسرت را پرداخت کنند و از سرکار خسته باز می گردند و یا در حال تردد در مترو هستند یک موسیقی می‌بیند و فقط دوست دارند 5 دقیقه بایستند و گوش کنند و آرامشی بگیرند و بروند. چرا انقدر با آن مخالفت میشود؟

تندگویان با تاکید بر اینکه شورای شهر می تواند به این قضیه ورود پیدا کند عنوان کرد: شورای شهر با تولید دستورالعملی می توانند این امر را تسهیل ببخشد. با این دستورالعمل ها این گروه‌ها ساختارمند می‌شوند. تنها برگزار کنندگان  لازم است با شهرداری محله‌ای که می‌خواهند در آن اجرا داشته باشند هماهنگی کنند شهرداری هم برای محل اجرا نباید به دنبال هیچ نوع درآمدی‌ باشد چرا که برگزار کنندگان موسیقی خیابانی جوانانی هستند که در حالت عادی دچار مشکلات اشتغال و درآمد هستند ولی خدمتشان به مردم سبب تغییر روحیه و ذائقه می شود.

تندگویان اظهار کرد: بنده جوانان پیشنهاد دادم در پوشش تشکل به موسیقی خیابانی بپردازید  که ما هم بتوانیم رصدتان کنیم.

وی تاکید کرد: موسیقی خیابانی خود به ایجاد تفریح و نشاط کمک می کند. در اجتماع کشورهای توسعه یافته هم می‌بینید که این افراد، جا مشخص داشته و اجرا می کنند و  مشکل امنیتی و سیاسی ایجاد نمی شود. هیچ کس هم بهره‌برداری حزبی نخواهد کرد و امری کاملا مردمی است .

تندگویان گفت: نمایش‌های خیابانی، تئاترهای خیابانی، همه اینها را ما می‌توانیم با یک هماهنگی بین دستگاهی و هماهنگی که داخل کشور به ثمر برسانیم بالاخره یک بخشی از ایجاد نشاط رایگان را در کشور ایجاد  کنیم علاوه بر اینکه من فکر می‌کنم می توان به سمت اشتغال‌زایی و درآمدزایی رفت که این خودش بخشی از توانمندسازی جوانان را شامل می شود.

نظر شما