محیط زیست بابت اتلاف هرزماهی‌ها در تالاب هامون تقصیری ندارد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۱:۱۰:۳۴
کد خبر: ۸۸۷۸۵۲
محیط زیست بابت اتلاف هرزماهی‌ها در تالاب هامون تقصیری ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: تلف شدن هرزماهی در تالاب هامون امری طبیعی است و سازمان محیط زیست بابت اتلاف آنها تقصیری ندارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا ؛  در ارتباط با صحبت‌های مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر فاجعه زیست‌محیطی در تالاب هامون و از بین رفتن ماهی‌های فراوان در تالاب اظهار کرد: تالاب هامون تالابی فصلی است و به این صورت نیست که همواره آب داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در زمانی‌که آب از سمت افغانستان به‌ هامون جاری می‌شود، ماهی‌هایی نیز به‌همراه خود می‌آورد و این موضوع باعث می‌شود، شاهد رونق صید در منطقه در تناژ بالا باشیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: ماهی‌هایی همچون کپور یا فیتوفاگ از جمله ماهی‌هایی است که در این زمان توسط جوامع محلی صید می‌شود.

 

پورمردان خاطرنشان کرد: در میان ماهیانی که وارد تالاب می‌شود نوعی ماهی به‌نام هرزماهی وجود دارد که به اندازه ماهی کیلکا است و ارزش غذایی و اقتصادی ندارد و تنها برای پودر ماهی استفاده می‌شود که در زمان فروکش کردن آب تالاب بر بستر تالاب می‌ماند.

 

وی تصریح کرد: بعضاً در شبکه‌های اجتماعی ذکر می‌شود که این تلف شدن هرزماهی‌ها فاجعه‌ای زیست‌محیطی است، در حالی‌که مرگ این ماهی‌ها امری طبیعی است و سازمان محیط زیست هیچ تقصیری بابت اتلاف آنها ندارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در ارتباط با جلوگیری از نحوه معدوم‌سازی هرزماهی‌ها هماهنگی‌های لازم را به‌منظور جلوگیری از آسیب به محیط زیست انجام داده است./ آنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز