درد قلب را با درد معده اشتباه نگیرید

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۸۸۸۲۰۴
درد قلب را با درد معده اشتباه نگیرید
هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی حدود ۴۶ درصد از مرگ و میرها در دنیا را به خود اختصاص داده اند اما این آمار در ایران به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در این خصوص گفت: در حال حاضر سکته قلبی، از جمله بیشترین مشکلاتی است که اغلب بیماران قلبی وعروقی در ایران به آن مبتلا می شوند. پس از سکته قلبی، بیماری های میوکاردیت و روماتیسمی از جمله مهمترین و شایع ترین مشکلات قلبی و عروقی در ایران به شمار می روند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به مهمترین نشانه های بیماری قلبی اشاره کرد و افزود: رگ های انسان پس از تولد شروع به تنگ شدن می کنند. در حال حاضر رگ اکثر مردم تنگ است اما وقتی این تنگی به 75 درصد برسد، تازه علایم آن ظاهر می شود.

رئیس پیشین بیمارستان امیراعلم اظهارداشت: ابتدا فرد تصور می کند که معده اش درد دارد( به خصوص زمانی که با انجام باد گلو، سبک تر می شود). او تصور می کند به علت خوردن آش رشته یا ناپخته بودن لوبیا به این درد مبتلا شده است. درد دستش را نیز به آرتروز گردن ارتباط می دهد.

به گفته وی، فرد این نشانه ها را ابتدا تشخیص نمی دهد اما تمامی این علایم هنگام انجام فعالیت،عصبانیت یا خوردن غذای سنگین، روی می دهد که همگی به ناراحتی قلبی مربوط است.

وی ادامه داد: تابستان ها هجوم ریزگردها و زمستان ها انتشار گاز مونوکسید کربن، وضعیت بیماری این بیماران را به خطر می اندازد بنابراین بیماران قلبی و عروقی باید مراقب باشند در این ایام کمتر از منزل شان خارج شوند.

وی بیان کرد: متاسفانه اغلب مردم به اشتباه تصور می کنند صبح زود( 5 تا 6 صبح) بهترین زمان برای انجام ورزش است در حالی که ورزش باید بین ساعت 12ظهر تا 4 بعد از ظهر انجام شود زیرا قلب هنگام صبح اصلا آمادگی لازم را ندارد و فرد در این زمان می تواند مستعد ابتلا به سکته قلبی باشد. زمانی هم که هوای کلانشهرها آلوده است بیماران قلبی- عروقی حتما باید در داخل سالن ورزش کنند.

نظر شما