رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد

دولت باید برای جامعه پزشکی یارانه اختصاص دهد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۸:۴۱:۲۲
کد خبر: ۸۸۸۴۰۴
دولت باید برای جامعه پزشکی یارانه اختصاص دهد
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه تعرفه پزشکی در ایران یک دهم افغانستان و عراق است، گفت: ۷۰ درصد درآمد پزشکان در بخش دولتی برای اداره بیمارستان‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر محمد رازی، متخصص ارتوپدی و رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: مدتی است که در فضای مجازی و رسانه ملی به موضوع مالیات پزشکان و مساله کارتخوان دامن زده شده و به نظرم طرح چنین مسائل کوچک و پیش پا افتاده سرپوش گذاشتن بر روی مسائل بزرگتر است.

وی افزود: در تقسیم بندیهای  کشوری حوزه پزشکی جزء امور خدماتی تعریف شده بنابراین باید مثل سایر کالاهای اساسی و خدماتی، توسط دولت به جامعه پزشکی یارانه پرداخت شود و به نظرم دولت بدهی چهل ساله به پزشکان دارد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد:

 دولت ابتدا باید به جامعه پزشکی یارانه پرداخت کند و پس از آن از پزشکان طلب مالیات داشته باشد.

دکتر رازی در ادامه به تعرفه خدمات پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: تعرفه پزشکی در ایران یک دهم تعرفه پزشکی کشورهای اطراف همچون افغانستان و عراق است لذا بر این اساس هم دریافت مالیات از جامعه پزشکی  روا نیست و با منطق و عقل سازگاری ندارد.

وی اظهارداشت: مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید طلب نه دهم مابه‌التفاوت تعرفه پزشکی را به جامعه پزشکی پرداخت کنند و بعد از آن به روش‌های مختلف همچون تصاعدی و پلکانی و ....طلب مالیات کنند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: وضعیت پزشکان در بخش دولتی نامناسب‌تر است و تعرفه پزشکان در بخش دولتی یک پنجم خصوصی است و بخش خصوصی هم که یک دهم تعرفه کشورهای اطراف را دارد.

رازی تاکید کرد: با این وضعیت باید خجالت بکشیم که برای پزشکان که در امر مهم پیشگیری و درمان مردم زحمت می‌کشند تعرفه‌های نامناسب تعریف کرده‌اند و این مسئله به معنای اهمیت ندادن و بی توجهی به سلامت جامعه است.

وی گفت: البته همین تعرفه بخش دولتی که یک پنجم تعرفه بخش خصوصی است تنها ۳۰ درصد آن به پزشکان تعلق می‌گیرد و ۷۰ درصد بقیه به عنوان درآمد بیمارستان خرج می‌شود و در واقع پزشکان برده بخش دولتی هستند و ۷۰ درصد در‌آمد خود را آنهم با این تعرفه پایین باید برای چرخاندن چرخ بیمارستان اختصاص ‌دهند و این ظلم بزرگی در قرن ۲۱ به پزشکان به شمار می‌رود.

این متخصص ارتوپدی گفت: جالب اینکه از همین ۳۰ درصد درآمد پزشکان در بخش دولتی، مالیات هم کسر می‌شود.  

وی درباره کارت‌خوان جدیدی که برای پزشکان اختصاص داده شده است، گفت: بسیاری از پزشکان از جمله بنده به محض اینکه کارت‌ خوان که پوز نام داشت وارد کشور شد در مطب نصب و مورد استفاده قرار دادیم و این مسئله هم برای حفظ رفاه حال بیماران بود و هم اینکه مطب جای نقل و انتقال وجه نیست و امنیت پزشکان را به مخاطره می‌اندازد.

وی تصریح کرد: کارت‌خوان‌های جدیدی که در رسانه ملی تبلیغ شده و قرار است خرید آن به پزشکان تحمیل شود،  معلوم نیست از کجا آمده و به چه منظور قرار است مورد استفاده قرار گیرد و چرا باید پزشکان اولین قشری باشند که از این کارخوان‌ها باید استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز