نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی:

دریافت مبلغ ویزیت پزشکان بر اساس منطقه تخلف است/ تعرفه پزشکان واقعی نیست/ تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی را نظام پزشکی باید تعیین کند نه دولت

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۵:۳۳:۱۱
کد خبر: ۸۸۸۶۰۱
دریافت مبلغ ویزیت پزشکان بر اساس منطقه تخلف است/ تعرفه پزشکان واقعی نیست/ تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی را  نظام پزشکی باید تعیین کند نه دولت
عزت‌الله گل علیزاده ضمن انتقاد از میزان تعرفه‌های پزشکی، اخذ وجه بیش از مصوب دولت از سوی پزشکان را خلاف قانون دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ‌برخی پزشکان در مناطق مختلف پایتخت ارقام متفاوتی از بیماران طلب می‌کنند. کافی است این پزشکان در منطقه یک پایتخت مطب داشته باشند رقمی بالاترنسبت به منطقه 6 و به همان نسبت بسیار بیشتر از منطقه 17 دریافت می کنند. عملی که از سوی نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی تخلف شمرده شد.

عزت‌الله گل‌علیزاده، نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، در پاسخ به این سوال که چرا قیمت برخی از پزشکان در مناطق مختلف پایتخت متفاوت است؟ به برنا گفت: مبلغ ویزیت مشخص است. هر کسی بیشتر از آن مقدار، مبلغ از بیماران اخذ کند تخلف کرده است.

وی با انتقاد از مبلغ ویزیت پزشکان عنوان کرد:  هر چند معتقدیم تعرفه‌هایی که اعلام شده با واقعیت فاصله زیادی دارد. این حرف من و نظام پزشکی نیست بلکه حرف معاون محترم وزیر هم هست اما آن چه قانون مصوب کرده باید اجرایی کنیم. بسیاری از همکاران ما تعرفه‌های پائین‌تری دریافت می‌کنند. اگر تعداد معدودی هستند تخلف می‌کنند نباید به پای سایر همکاران نوشت.

گل‌علیزاده تصریح کرد: هر گونه اخذ وجه بالاتر از مبلغی که دولت اعلام کرده تخلف است. هر چند که ما اعتراض داریم و جناب وزیر هم گفتند تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه مورد بازنگری قرار بگیرد.

نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد:  اعتراض جای خود باقی است اما به مصوبه هیات دولت احترام می‌گذاریم و معتقدیم ای کاش به قانون برگردیم. قانون، تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی را جزو وظایف سازمان آورده که متاسفانه یکی، دو دوره است که این اختیار از سازمان سلب شده و در قوانین برنامه به دولت واگذار شد. امیدواریم تعیین تعرفه بخش خصوصی دوباره به سازمان باز گردد و تعرفه‌ها به سمت واقعی شدن بازگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز