مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران تهران بزرگ گفت:

مجتمع فرهنگی، ورشی و توانبخشی بنیاد شهید تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۹۰۷۶۰
مجتمع فرهنگی، ورشی و توانبخشی بنیاد شهید تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد
بر اساس جامعه آماری که در رابطه با فعالیت های بنیاد موجود است در حال حاضر بالغ بر 830 هزار ایثارگر در 3 بخش شهید، جانباز و آزاده داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران مفتخر است در مناطق 22 گانه تهران و با احتساب شهرستان شمیرانات در 13 مرکز بنیاد در حال خدمات رسانی به عزیزان است و 85 هزار پرونده را نیز تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار برنا؛ نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ساختمان این سازمان برگزار شد.

نادر نصیری؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران تهران بزرگ در ابتدای این نشست با گرامی داشت هفته دولت و بزرگداشت شهدیان رجایی و باهنر به ارائه گزارش و آمار هایی در خصوص عملکرد این سازمان پرداخت.

نصیری گفت: بر اساس جامعه آماری که در رابطه با فعالیت های بنیاد موجود است در حال حاضر بالغ بر 830 هزار ایثارگر در 3 بخش شهید، جانباز و آزاده داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران مفتخر است در مناطق 22 گانه تهران و با احتساب شهرستان شمیرانات در 13 مرکز بنیاد در حال خدمات رسانی به عزیزان است و 85 هزار پرونده را نیز تحت پوشش قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین با مقایسه جامعه آماری کشور نسبت به تهران بزرگ شاهد هستیم که بیش از 10 درصد از ایثارگران کل کشور در استان تهران قرار دارند و بنیاد مشغول خدمت رسانی به این بزرگواران است و در حدود 73 درصد از ایثارگران استان تهران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ است و مباقی در شهرستان های استان تهران هستند.

نصیری تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت در این رابطه نیز این موضوع است که بیش از 30 هزار ایثارگر مهمان نیز در تهران بزرگ حضور دارند که مشمول دریافت خدمات می شوند که در حدود 5 درصد از جامعه آماری کشور را در بر میگیرد.

 

نصیری در ادامه نیز به خدماتی که به ایثارگران ارائه داده می شود نیز پرداخت و گفت: برای ارائه خدمت شایسته به ایثارگران دستگاه های تحت مدیریت در حوزه تهران بزرگ مشغول به فعالیت اند و از جمله خدماتی که به این بزرگو.اران ارائه می شود عبارت است از، ۴ مرکز مشاوره فعال و از مجموعه ۱۰ بیمارستان تخصصی روانپزشکی ۳ بیمارستان تخصصی روانپزشکی در استان تهران است و ۲ تا در تهران بزرگ است که به ایثارگران تهران بزرگ خدمت ارائه می دهد.

وی ادامه داد: مطابق سیاست هایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور است، ما موظف به ایجاد و راه اندازی یک مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی در تهران بزرگ بوده ایم که به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید از آنم یاد می شود و در حال حاضر نیز دریکی از بهترین مناطق تهران در زمینی بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع در دست احداث است که از سال ۹۱ مطالعات آن شروع شده است و همچنین از سال 92 شروع به فعالیت شده است که در حال حاضر بالغ بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی حاضل شده است و از محل منابع بنیاد دستور ویژه برای تامین اعتبارات آن در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: یکی از بحث های مورد توجه این است که  از ۷ هزار جانباز کل کشور که ۷۰ درصد جانبازی دارند بیش از 1700 نفر در تهران حضور دارند که مشمول خدمات ویژه درمانی و لوازم مصرفی می شوند و 500 نفر نیز تحت مدیریت بنیاد شاهید تهران بزرگ قرار دارند و در حدود 100 جانباز 70 درصد را نیز در 4 آسایشگاه سطح شهر تهران مستقر کرده ایم..

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون پزشکی بنیاد شهید تهران بزرگ هر هفته پذیرش جانبازان را برای تعیین درصد دارد که در هر هفته ۲۰۰ نفر تعیین می شود. و در این رابطه نیز از استان های دیگر و کمیسیون های فوق العاده برای تعیین درصد مراجعه کننده داریم.

وی در پایان نیز گفت:

در حال حاضر نیز بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجو فرزند شاهد و ایثارگر داریم در کشور داریم در این حوزه بیش از 30 هزار دانشجو در تهران بزرگ حضور دارند که خدمات دریافت می کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز