ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از ۵۵۱هزار حاجی ایرانی

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۲:۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۹۰۸۸۳
ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از ۵۵۱هزار حاجی ایرانی
رئیس بیمارستان مکه مکرمه با اعلام گزارش عملکرد مراکز درمانی مرکزپزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه از ابتدای عملیات درمانی حج در مکه تا پایان روز چهارشنبه 6 شهریور، گفت: 551 هزار و 37 مورد انواع خدمات پزشکی ، درمانی و امدادی به زائران درمکه ارائه شده که 1820 مورد آن دریافت خدمات بستری بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی ترکان گفت: بر این اساس مجموع خدمات ارائه شده ، تعداد بستری دربخشCCU   160 نفر، داخلی مردان 280 نفر و بخش داخلی زنان 255 نفر و 1122 زائر نیزدراورژانس بیمارستان مکه بستری بوده اند. واین درحالی است زائرین عزیز درمطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های ۵ گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی ازسوی پزشکان متخصص به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته اند.

وی افزود : بر اساس آخرین آمار دریافتی تا 6 شهریور، 284هزار و 770 زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها درهتل‌های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.

رئیس بیمارستان مکه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرافزود: خدمات پاراکلینیک بیمارستان بالغ بر15 هزار560 مورد شامل مراجعین به آزمایشگاه 4329 نفر و انجام آزمایش 28138 مورد، مراجعه با رادیولوژی 1463 نفر و انجام رادیولوژی 1630  مورد، سونوگرافی 717 مورد اکو 75 مورد هستند.

وی اظهار کرد : 150هزار و756مورد خدمات پرستاری در بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

ترکان همچنین با بیان اینکه همه داروهای لازم تا پایان فصل حج تامین شده است بیان کرد: 26 هزار و 824 پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌ بیمارستان مکه وتعداد نسخه های درمانگاهها 10752 مورد ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری وامداد و انتقال بیش از 8366 مورد ازجمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس بیمارستان مکه گفت: تاکنون 8 زائردربیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان رابط عرب داریم که وظیفه پیگیری روند درمانی بیماران ایرانی را در بیمارستان های سعودی را دارند وپس از مداوا و بهبودی بیماران را به کاروان ها و یا به ایران برای ادامه درمان منتقل می کنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز