اصلاح دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۲:۴۹:۱۳
کد خبر: ۸۹۰۹۲۴
اصلاح دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده
هیات دولت مصوبات «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» را اصلاح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ هیات دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، مصوبات «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» را اصلاح کرد.

بر همین اساس، هیات وزیران در جلسه سی مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده را اصلاح کرد.

همچنین مطابق این تصمیم، تصویب‌نامه‌های «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» بازنگری شد.

در این راستا بند (۳) مصوبه مورخ ۸ آبان ۱۳۹۳ حذف و شماره‌بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

همچنین، جزء (الف) و تبصره جزء (ب) بند (۱۶) الحاقی به سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع تصویب‌نامه مورخ ۶ شهریور ۱۳۹۵ حذف و مفاد جزء (ب) به انتهای بند یادشده ملحق می‌شود.

گفتنی است، این تصمیم با هدف جلوگیری از ایجاد بار مالی جدید و موازی‌کاری در زمینه اجرای طرح های احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاه های غیررسمی اتخاذ شده است.

افزون بر این، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، از سال ۱۳۹۷ و براساس تبصره (۱۸) قانون بودجه کل کشور، منابع لازم برای نوسازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری به صورت وجوه اداره شده، پیش بینی می‌شود و سازوکار اجرایی آن نیز در قالب آیین‌نامه اجرایی مربوط، به تصویب هیات وزیران رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز