مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

نجفی از اوین آزاد شد/ سردیس قیصر امین پور را بردند/ سرشاخه‌های فساد در هلال احمر دستگیر شدند/ زنان زندانی با دستبند آزاد می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۵:۱۸:۱۸
کد خبر: ۸۹۱۰۸۳
نجفی از اوین آزاد شد/ سردیس قیصر امین پور را بردند/ سرشاخه‌های فساد در هلال احمر دستگیر شدند/ زنان زندانی با دستبند آزاد می‌شوند
در این گزارش می‌خوانید در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

محمد علی نجفی با قراروثیقه آزاد شد

محمدعلی نجفی پیش با تودیع وثیقه از اوین آزاد شد.

هفتم خردادماه میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی با اصابت گلوله به بدنش کشته شد. نجفی چند ساعت بعد از وقوع  قتل به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد.

نجفی ابتدا مدعی شد به دلیل ارتباطات کاری خاص میترا استاد با او اختلاف داشته و این درگیری ها به قتل ختم شده است ولی در ادامه این اظهارات را که حتی در نامه ای که در صحنه قتل به دست خط نجفی خطاب به دخترش نوشته بود را رد کرد و تنها دلیل به قتل رساندن میترا استاد را اختلافات زناشویی بیان کرد.

 دادگاه بعد از بررسی اظهارات متهم و براساس درخواست اولیادم ،حکم قصاص نفس نجفی به اتهام قتل میترا استاد را صادر کرد.

 و اما 23 مرداد ماه ،برادر میترا استاد چند روز بعد از اعلام حکم در طی یک پست اینستاگرامی صبحگاهی از رضایت اولیادم مقتوله نسبت به قصاص نفس نجفی خبر داد و با این اعلام رضایت، شرایط رهایی از اعدام به اتهام قتل و آزادی از حبس تا ادامه رسیدگی به اتهامات دیگر نجفی مهیا شد.

طبق اعلام علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی چنین عنوان شده است:

الف- قتل عمد خانم میترا استاد

ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز

ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی).

دستگیری سرشاخه های فساد در هلال احمر

عضو شورای عالی هلال احمر از شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های فساد و نفوذی در هلال و تحویل آنها به مقامات قضایی، قدردانی کرد.

علی نوبخت، عضو شورای عالی هلال احمر نوشت: "به عنوان نماینده رییس‌جمهور در شورایعالی هلال احمر از تلاشهای نهادهای نظارتی از جمله بازرسی ویژه رییس‌جمهور و حراست هلال احمر و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که در شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های فساد و نفوذی در هلال و تحویل آنها به مقامات قضایی مبذول فرموده‌اند، تشکر می‌کنم.

امید است بدنه مطهر هلال احمر به‌ویژه اعضای عالیرتبه شورایعالی که در این زمینه مصوبات موثری داشته‌اندهمچون گذشته با راهنمایی نماینده محترم ولی فقیه خدمات شبانه‌روزی و بشردوستانه خود را ادامه دهند.

کلانتری : مدارس طبیعت تعطیل شدند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مدارس طبیعت تعطیل شدند.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست، در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: مدارس طبیعت تعطیل شدند.

گفتنی است؛ کلانتری در 22 مردادماه طی نشست خبری به خبرنگاران اعلام کرده بود که مدارس طبیعت بدون مجوز رسمی فعالیت می‌کردند. بر اساس فتوای مراجع فعالیت این مدارس مشکل شرعی دارد و به همین دلیل ما دیگر پیگیر کسب مجوز برای فعالیت آنها نشدیم.

زنان زندانی با دستبند الکترونیک به خانه می روند

ابتکار از امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت پیشگیری قوه قضاییه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه مشکلات تامین دستبد الکترونیک برای زنان زندانی و رای باز را که با همکاری سازمان زندان ها صورت می گیرد را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: این طرح کمک بسیار مهمی است چراکه ترویج دستبند الکترونیکی و رای باز برای زنان زندانی که گاها مادر هم هستند گشایشی را ایجاد خواهد کرد تا در کنار خانواده های خود باشند.

سردیس «قیصر امین پور» شاعر معاصر ایران به سرقت رفت

شهرداری منطقه۲ تهران از سرقت سردیس قیصر امین‌پور، شاعر و ادیب معاصر ایران در اوایل هفته جاری  خبر داد.

پیگیری حقوقی شهرداری منطقه۲ و اقدامات لازم برای تهیه و نصب سردیس جایگزین توسط سازمان زیباسازی شهر تهران در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.

تندیس قیصر امین پور در بلواری به همین نام در خیابان سعادت آباد نصب شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز