وزیر علوم: اشتغال دانشجو وظیفه ما نیست

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۹۱۲۳۵
وزیر علوم: اشتغال دانشجو وظیفه ما نیست
وزیر علوم گفت: وظیفه دانشگاه‌ها آموزش است و پیدا کردن شغل نیست.

به گزارش برنا؛ صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم در سنجش و پذیرش دانشجو مجری است، غیر از اینکه سیاست‌های رشته‌های غیرپزشکی را وزارت علوم انجام داده و سیاست‌های بخش پزشکی به عهده وزارت بهداشت است.

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم به طور کلی از بخش غیردولتی در حوزه آموزش عالی حمایت می‌کند و شرط این حمایت رعایت استانداردهای وزارت علوم درباره تاسیس یک رشته، یا دوره و مقطع تحصیلی است، گفت: این استانداردها هم از باب هیأت علمی مرتبط به ویژه در تحصیلات تکمیلی مرتبط است که رتبه علمی اساتید در آن مهم است.

وی گفت: از دیگر شروط حمایت وزارت علوم از بخش غیردولتی در حوزه آموزش عالی فضاهای عمومی و آموزشی است، از جمله اینکه فضای عمومی آموزشی و آزمایشگاه‌های تخصصی به ویژه برای دوره دکترا باید در حد ضرورت وجود داشته باشد و حمایت ما از غیردولتی‌ها به این شرط است که حداقل‌ها را داشته باشند.

وظیفه دانشگاه‌ها پیدا کردن شغل برای دانشجویان نیست

غلامی در ادامه درباره بازسازی و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: ما از ۶ سال گذشته یک برنامه برای بازسازی و نوسازی در راستای مقاوم‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی داریم که بخش بازسازی و نوسازی هرسال در حال انجام است و صندوق رفاه دانشجویی اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها کرده است تا در دو سال همه خوابگاه‌ها به استاندارد لازم برسند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در درجه نخست وظیفه دانشگاه‌ها آموزش است و پیدا کردن شغل نیست و آموزش را بر اساس برنامه‌های مصوب کشور انجام می‌دهد، گفت: اما یک بحثی است که آیا این آموزش‌ها طبق نیاز اعلامی بوده یا خیر؟ که متاسفانه‌ در سابقه آموزش‌های دانشگاهی ما اعلام نیاز از سوی دستگاه‌ها و برنامه و بودجه وجود نداشته است اما در سال‌های اخیر برنامه ما این بوده که از منابع آمایش سرزمینی و همچنین سازمان برنامه بودجه کشور بتوانیم آمار و اطلاعات بیشتری برای توسعه رشته‌ها بگیریم.

 

نظر شما