امسال حمایت از شوکا، میش مرغ و سمندر آتشین را در برنامه داریم

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۲:۵۰:۵۷
کد خبر: ۸۹۱۳۴۱
امسال حمایت از شوکا، میش مرغ و سمندر آتشین را در برنامه داریم
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال حمایت از سمندر آتشین، میش مرغ و شوکا را در برنامه داریم.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، آذر ولی‌زاده در نشست خبریبا اشاره به تعدادی از گونه‌های جانوری در معرض خطر استان کرمانشاه، اظهار کرد: هر سال حمایت از تعدادی از این گونه‌ها را در برنامه داریم که امسال شوکا، میش مرغ و سمندر آتشین در دستور کار هستند.

 

وی ادامه داد: سال‌ گذشته برنامه‌های حمایتی و تحقیقاتی برای سه گونه کرکس مصری، خرس و پلنگ و سال 96 نیز برنامه برای سمندر خال زرد کردستانی اجرا شد.

 

ولی‌زاده با بیان اینکه منابع آلاینده مختلف به هر حال زندگی حیات وحش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد: به دنبال احیا گونه‌های حیات وحش هستیم.

 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت صنایع آلاینده استان داشت و با بیان اینکه تعداد این صنایع تا پایان سال گذشته 32 مورد بود، اضافه کرد: بر اساس آمار سه ماهه اول امسال نیز 34 واحد صنعتی آلاینده در استان داریم.

 

به گفته ولی‌زاده، آلایندگی این صنایع نیز فقط به زمان خاصی محدود است و همیشه شاهد ایجاد آلودگی آنها نیستیم.

 

وی از برنامه‌ریزی برای کاهش صنایع آلاینده استان هم خبر داد و تاکید کرد: پلمب واحدهای آلاینده افتخار ما نیست بلکه باید تلاش کنیم با ایجاد تعامل سازنده با صنایع، به توسعه پایدار  در کنار حفظ محیط زیست کمک کنیم.

 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب فاضلاب شهر کرمانشاه هم یاد و خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود یک سوم پساب خانگی شهر کرمانشاه تصفیه و مابقی در نهایت وارد منابعی مانند رودخانه "قره‌سو" می‌شود.

 

وی اظهار کرد: قره‌سو چندین سال است که به معبر فاضلاب تبدیل شده و مشکل اصلی آن نیز اقتصادی است.

 

ولی‌زاده راهکار مقابله با آلودگی این رودخانه را جلوگیری از ورود فاضلاب دانست و تاکید کرد: برای اجرای سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه هزار میلیارد تومان پول نیاز است که شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌ها در حال پیگیری برای تامین این اعتبار هستند.

 

به گفته این مسئول، محیط زیست استان نیز با جدیت پیگیر موضوع است و اگر نیاز باشد حتی برخورد قضایی نیز انجام خواهد داد.

 

وی گفت: از تمام توان نظارتی خود برای مقابله با ورود فاضلاب به رودخانه‌ها جلوگیری می‌کنیم.

 

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب پسماندهای کشاورزی و دامی در برخی مناطق استان مانند ثلاث باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین و ... هم یاد کرد که باید فکری به حال آنها کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز