توزیع۱۰ هزار پک لوازم خانگی بین سیل زدگان کشور

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۰۹:۲۷:۳۲
کد خبر: ۸۹۱۵۸۹
توزیع۱۰ هزار پک لوازم خانگی بین سیل زدگان کشور
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۰هزارپک لوازم خانگی توسط این نهاد در بین مردم سیل زده کشور توزیع شد که سهم سیستان و بلوچستان ۱۵۲پک بود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمودرضا پیروی روز جمعه در حاشیه مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نوعودوست ایران اسلامی بعد از بروز سیلاب در کشور و درگیر شدن پنج استان اقدام به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند به طوریکه افزون بر ۳۰۰میلیارد تومان از این کمک ها توسط هلال احمر جمع آوری شد.

وی ادامه داد: بخشی از کمک‌های جمع آوری شده به صورت تهیه پک لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و بخشی به صورت کمک مالی به حساب صاحبان منازل این مناطق واریز شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: پک لوازم خانگی هلال احمر شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو بود.

وی با اشاره به مرحله دوم طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان گفت: این طرح از مرداد امسال آغاز و تا نیمه دوم شهریور ادامه دارد.

پیروی حضور ۱۱ کاروان سلامت استان های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان، توزیع و نصب آب آشامیدنی و بسته های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه های عمرانی نظیر ساخت سرویس های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس، اجرای برنامه های آموزشی، کار آفرینی و توانمندسازی و حضور تیم های حمایت روانی اجتماعی جوانان را از جمله مهمترین اقدامات در مرحله دوم «نذر آب» در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی گفت: سال گذشته طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان دستاوردهای مطلوبی نظیر ویزیت ۴۴هزار و ۷۱۴بیمار توسط ۶۵۲ پزشک، توزیع هزار و ۲۶۵ تانکر آب و ۵۰ هزار سبد غذایی را به همراه داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به طرح« ققنوس» در سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد براساس تعهد خود این طرح را در مدارس یک، دو کلاسه و پیش دبستانی این استان به طور کامل اجرا کرده است.

وی افزود: همچنین برای مدارس بالاتر از ۲ کلاس نیز در سیستان و بلوچستان مناقصه برگزار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز