جولان توفان در جنوب شرق

سرعت باد در زابل به مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۱:۳۸:۴۶
کد خبر: ۸۹۱۶۶۲
سرعت باد در زابل به مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: لحظاتی قبل بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل از آن دید افقی را به شدت کاهش داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محسن حیدری اظهار داشت: صبح امروز بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان وبلوچستان افزوده شد به طوری که تا ساعت ۱۰:۳۰بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش باد دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۲۴۷ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۸ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستانوبلوچستان با بیان اینکه شرایط در زهک بدتر از زابل است، گفت: وزش باد شدید در زهک تبدیل به توفان گردو  خاک شد و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی در باره میزان غلظت ذرات معلق در هوای زهک گفت: هواشناسی زهک فاقد دستگاه سنجش گردوغبار است که با توجه به قول های مسئولان محلی و استانداری در صورت تأمین اعتبار، این دستگاه برای این شهرستان تهیه و راه اندازی می‌شود.

حیدری شرایط تردد در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان را نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: وزش توفان در شمال استان موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی این منطقه نظیر زهک-زابل، زهک-هیرمند، هیرمند-زابل و بخش‌هایی از محور زاهدان-زابل شده است.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدلهای عددی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه و گاهی توفان گردوخاک تا اواخر هفته آینده در شمال سیستان وبلوچستان ادامه دارد.  

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی و شرقی  سیستان وبلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز