رئیس فراکسیون امید:

در دوره دوم دولت تدبیر و امید کارهای خوبی انجام شده است/ بخشی از ناامیدی به کل نهادهایی که خدمت‌رسانی می‌کنند باز می‌گردد

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۴:۵۵:۴۴
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹
در دوره دوم دولت تدبیر و امید کارهای خوبی انجام شده است/ بخشی از ناامیدی به کل نهادهایی که خدمت‌رسانی می‌کنند باز می‌گردد
رئیس فراکسیون امید با اشاره به کاهش امید مردم در جامعه، عدم اطلاع‌رسانی به موقع، سیاه‌نمایی و عملکرد دولت و مجلس را از عوامل اصلی این رخداد دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها دولت به شدت درگیر مسائل اقتصادی و روابط بین‌المللی است چراکه می خواهد شرایط را از درون و بیرون برای مردم مساعد کند. در این میان که دولت درگیر فشارها و دغدغه‌هاست برخی نهادها به عنوان بازوی دولت می‌توانند موثر باشند و لازم است به کمک دولت بیایند و امید را در جامعه اشاعه کنند اما مردم هر روز ناامیدتر از گذشته می‌شوند. این در حالی است که در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی با نام امید وجود دارد و از ابتدا قرار بوده به بحث امید بپردازند اما فراکسیون امید این روزها به همه موارد می‌پردازد و در عملکردش کمتر مبحثی از امید دیده می‌شود!

از سوی دیگری با معضلی با نام مطالبه‌گری متولیان امر مواجهیم و مسئولین ما خود مطالبه‌گر شده‌اند. در این میان نقش مردم در مطالبه‌گری کمرنگ شده و این عوامل سبب کاهش امید در میان افراد جامعه شده است. خبرنگار خبرگزاری برنا به سراغ محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رفت تا از عملکرد این فراکسیون برای ارتقا امید در جامعه جویا شویم.

رئیس فراکسیون امید در این رابطه گفت: بحث ناامیدی واقعیتی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم. بخشی از این ناامیدی به عملکرد دولت و مجلس باز می‌گردد یعنی این موضوع به کل نهادهایی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند باز می‌گردد اما بخش دیگر سیاه‌نمایی است که از جانب دشمنان اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به اینکه جامعه ما امروزه با خیلی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد: امروز با مسائلی روبه‌رو هستیم اما در این مقطع زمانی برخی از مسائل نمود بیشتری پیدا کرده و در عین حال، تحریم‌ها در این چالش‌ها موثر هستند. عملا وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا و بخشی از غرب شده‌ایم اما با اطلاع رسانی می‌توانستیم مردم را توجیه کنیم.

عارف تصریح کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر این فضا تسهیل شود. عدم اطلاع رسانی ضعفی است که دولت و مجلس و فراکسیون امید دارد. به موقع عملکردها را اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. حتی در دوره دوم دولت تدبیر و امید که انتقاد بیشتری صورت می‌گیرد، کارهای خوبی انجام شده است.

 رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا مسئولین از مردم مطالبه‌گری می‌کنند، گفت: این اتفاقی اشتباه است. مدیون مردم هستیم و باید پاسخگو باشیم و اگر کوتاهی کردیم عذرخواهی کرده و باید دلایل را در حدی که لازم است عنوان کنیم.

 او تصریح کرد: البته باید امید را مبنای حرکت قرار بدهیم. نمی‌توانیم  ما هم دل مردم را خالی کنیم و باید برای آینده بهتر و حل مشکلات امید بدهیم ولی در عین حال به نوعی توپ را در زمین دیگران انداختن هم جفا است و باید انتقادات را بپذیریم.

عارف با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان همیشه انتقادات را پذیرفته‌اند، گفت: برخی از انتقادات را قبول داریم چراکه می‌توانستیم بهتر کار کنیم ولی موانعی وجود دارد که بخشی  به عملکرد خودمان باز می‌گردد و بخشی به مسائل فراتر از درون جریانی مربوط است و خیلی‌ها با توجه به همان راهبرد امیدی که داشتیم، نخواستیم برخی از مسائل را بازگو کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز