رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:

بازگشت بیش از ۶۰ هزار نفر از حجاج تا کنون به کشور

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۵:۲۳:۰۹
کد خبر: ۸۹۲۲۶۰
بازگشت بیش از ۶۰ هزار نفر از حجاج تا کنون به کشور
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تا کنون ۶۰ هزار و ۲۸۷ نفر معادل ۶۸.۱ درصد از کل حجاج ایرانی، در قالب ۲۴۶ پرواز به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی رضا رشیدیان افزود: از این تعداد پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ۱۵۶ پرواز از فرودگاه مدینه و ۹۰ پرواز هم از فرودگاه جده به مقصد ۱۹ ایستگاه پروازی درکشور اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در این راستا تا کنون یک هزار و ۱۷۵ نفر از حجاج بیمار و یا دارای شرایط خاص و مشکلات کاری و خانوادگی با شناسایی هیات پزشکی و مدیران کاروان ها و غیره خارج از برنامه و به صورت فوق العاده با استفاده از ظرفیت خالی پروازهای موجود به کشور بازگشتند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۶۴ هزار و ۷۰۰ نفر از حجاج کشورمان مکه مکرمه را ترک کرده اند که بخشی به صورت مستقیم عازم ایران شده اند و ۳۷ هزار و ۳۲۴ نفر آنان هم حجاج مدینه بعد بوده اند که از این جمعیت هم بخش قابل توجهی با اتمام مدت اقامت درمدینه این شهر را به مقصد کشورمان ترک کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر فقط ۹ هزار و ۵۷۱ نفر از حجاج در مدینه حضور دارند و در مکه هم فقط ۱۶ هزار و ۴۵۷ نفر از زائران ایرانی اقامت دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کاهش جمعیت حاضر در مکه و مدینه سطح خدمات ارتقا یافته چنانکه به طور طبیعی با کاهش میزان طبخ غذا از حدود ۹۰ هزار پرس در هر وعده غذایی فقط در مکه هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام درمکه و مدینه به طور متوسط روزانه حدود ۶۰ هزار پرس غذا طبخ می شود.

وی عنوان کرد: همچنین پخت نان هم با توجه به ذایقه حجاج ایرانی در ۴ واحد نانوایی صنعتی مستقردر مکه تداوم دارد و روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۰۰ قرص نان پخت و توزیع کرد.

به گفته وی، از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر ۲ میلیون و ۹۵ هزار قرص نان در این مجموع پخت و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان ترددی همچنان خدمت رسانی به حجاج را انجام می دهد، اظهار کرد: ایستگاه های راهننمای حجاج هم با تعداد ۱۱ ایستگاه و ۵۴ نیروی حاضر در هر شیفت فعال است و تا کنون به ۳۹ هزارو ۹۵۳ نفر خدمات رسانی کرده است.

نظر شما