معاون امور تعاونی وزیر کار و رفاه اجتماعی :

بهبود زندگی مردم جز با شفافیت و نو آوری ممکن نمی شود/ تعاونی ها نیازمند حضور گسترده جوانان و استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۲۱:۲۳:۵۳
کد خبر: ۸۹۲۳۷۸
بهبود زندگی مردم جز با شفافیت و نو آوری ممکن نمی شود/ تعاونی ها نیازمند حضور گسترده جوانان و استارتاپ‌ها
معاون امور تعاونی وزیر کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر رویکرد مبتنی بر توسعه و شفافیت در امور تعاونی، گفت: متاسفانه در کشور ما از ظرفیت این بخش به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود.

به گزارش برنا،  محمد کبیری در مراسم افتتاح همزمان ۶۴۳طرح تعاونی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیرکار و نمایندگان مجلس برگزار شد گفت: در سالی که مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر بسیاری از کسب و کارها شده است، افتتاح این طرح خود نشان از توانمندی و ظرفیت عظیم خانواده تعاون است.

کبیری با بیان اینکه بهبود زندگی مردم جز با دو رویکرد توسعه شفافیت و نوآوری ممکن نمی‌شود، افزود: ما توسعه شفافیت را از وظایف خود، اما متفاوت از افشاگری می دانیم و معتقدیم توسعه شفافیت باید موثر و پایدار و به صورت سیستمی در همه سطوح ایجاد شود.

معاون وزیر کار افتتاح سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون را زیرساختی مهم برای توسعه شفافیت عنوان کرد و ادامه داد: انتشار تمامی قراردادهای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سامانه شفافیت، اقدام دیگری در همین راستا است.

 وی در خصوص توسعه نوآوری در بخش تعاون گفت: امروز نیازمند حضور گسترده جوانان و استارتاپ‌ها و مجموعه‌های نوآور در حوزه تعاونی‌ها هستیم‌ و با افتتاح نخسین صندوق ریسک پذیر بخش تعاون، بازوی اجرایی جدیدی برای معاونت تعاون جهت توسعه نوآوری ایجاد خواهد شد.

کبیری خاطرنشان کرد: با افتتاح نخستین مرکز نوآوری بخش تعاون در استان فارس و ایجاد مراکز نوآوری در استان‌های دیگر تا پایان سال جاری، ما شاهد ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در بخش تعاون خواهیم بود.

معاون تعاون وزیر کار افزود: اگر مردم در طرح‌های تعاونی سرمایه‌گذاری کنند علاوه بر تامین مالی بهتر پروژه‌ها نسبت به وام‌های بانکی با بهره زیاد، امکان کسب سود از منافع اقتصادی پروژه ها نیز فراهم خواهد شد و هرکس با هر میزان سرمایه می تواند سهمی در این نوع تامین مالی نوین داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت عظیم، اثبات شده و قابل اتکای بخش تعاون، یادآور شد: این ظرفیت ۱۰٪ جمعیت شاغل در دنیا را در اختیار دارد و شامل ۳میلیون تعاونی در جهان می‌شود که ۱۲٪ از مردم کره زمین حداقل در یکی از آنها عضویت دارند. اما متاسفانه در کشورمان از ظرفیت عظیم تعاونی ها به حد مطلوبی بهره‌برداری نمی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز