محسن هاشمی:

روش های نادرست عزاداری مانع شنیده شدن ندای حسین می‌شود / سد معبر در شریعت حرام اعلام شده است

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۸:۵۶:۳۹
کد خبر: ۸۹۲۴۴۶
روش های نادرست عزاداری مانع شنیده شدن ندای حسین می‌شود / سد معبر در شریعت حرام اعلام شده است
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: روح قیام حسینی ، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است و عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  محسن هاشمی در ابتدای یکصدو شصت و دومین جلسه شورا با بیان اینکه در طلیعه محرم الحرام قرار داریم گفت: عزاداری حسینی یکی از مهمترین شعائر دینی ومناسک شیعی است، هدف از عزاداری، تجدید پیمان روحی و معنوی با سالار شهیدان و رساندن پیام سیدالشهدا به جهانیان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روح قیام حسینی ، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است، خون اباعبدالله، وسیعترین، نزدیکترین و سریع ترین مسیر هدایت بشریت است تا هر انسانی در هر عصر وزمانه، شرافت، انسانیت و آزادگی خود را به بهایی ناچیز نفروشد و در برابر سقوط ارزشهای اخلاقی وانسانی بی تفاوت نماند.

محسن هاشمی عاشورا را بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ دانست که از دهان خشکیده طفل شش ماهه حسین ، حلقوم بریده اباعبدالله وحنجره محزون زینب کبرا، فریاد شده است تاکید کرد: مبادا ، روشهای نادرست عزاداری از جمله قمه زنی و استفاده از موسیقی و آواهای نامتناسب با شان اهل بیت(ع) ، مانع شنیده شدن این ندای جاودانی در جامعه شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توصیه امام خمینی، مراجع تقلید و رهبرمعظم انقلاب همواره آن بوده است که روح ومعرفت عزاداری باید بر شعور و هیجان و صدای آن مقدم باشد گفت: نوآوری های غیراصولی در عزاداری نباید محتوا و پیام آن را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در محرم حسین، که آسمان وزمین، پژواک دهنده ندای هل من ناصر مظلومترین مرد تاریخ، می شوند، گوش جان جامعه ما باید بیشتر شنوای درخواست یاری و کمک همنوعان خود شود، با ظلم ستیزی اباعبدالله ، عزادار حقیقی به دیگران ظلم نمی کند و به یاری مظلوم می شتابد، دروغ نمی گوید، حق الناس را محترم می شناسد، از ربا و مال نامشروع دوری می کند، واجبات ویژه نماز را بر مستحبات از جمله عزاداری مقدم می شمارد و برای انجام مستحب، مرتکب مزاحمت از جمله سد معبر برای دیگران که در شریعت حرام شمرده شده، نمی شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: عزادار واقعی، در محرم، حسینی می شود وبه دلیل این تغییر درونی است که گریه وعزاداری برحسین، پاک کننده همه گناهان و افضل بر همه عبادات است چرا که هیچ اکسیری چون حسینی شدن، ماهیت انسانها را دگرگون نمی کند و فطرت پاک و نیک طلب آنها را شکوفا نمی کند.

وی در پایان افزود: امروز نخستین روز محرم حسین است و امیدواریم به لطف وعنایت فرزند فاطمه در این فرصت کوتاه حسینی شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز