شهربانو امانی در خصوص کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی تاکید کرد:

بیش از ۵۰درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۰:۰۲:۵۷
کد خبر: ۸۹۲۴۸۳
بیش از ۵۰درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی هستند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نداشتن معاینه فنی برخی از کامیون های حمل زباله به بهبود وضعیت برای حفظ محیط زیست و آلودگی هوا تاکید کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ شهربانو امانیدر جریان صد و شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران  گفت: یکی از مباحث مهم در زمینه بهبود کیفیت هوا، معاینه فنی است. بر اساس بند هـ ماده واحده مصوبه “الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری” به شماره ۲۲۸۱ مورخ ۱۵/۱۲/۹۵ کلیه حوزه‌های اجرایی شهرداری تهران مشتمل بر مناطق، ستاد، شرکت‌ها و مؤسسات مکلف هستند در انتخاب پیمانکاران جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزل و موتورهای دیزل زمینی فاقد برگه معاینه فنی و تأییدیه های زیست محیطی را به صورت قانونی اعمال نمایند.

وی تاکید کرد : تأیید صورت حساب‌های مالی خدمات خودروها و موتورهای دیزلی در پروژه‌ها منوط به ارائه برگه معاینه فنی و گواهی تأییدیه زیست محیطی معتبر از ابتدای پروژه خواهد بود.

امانی اظهار کرد :طبق آماری که به من گزارش شده است، تقریبا تعداد 1200 دستگاه کامیون در سطح شهر تهران مشغول فعالیت در حوزه جمع‌آوری زباله هستند. البته این آمار تنها مربوط به کامیون‌های پلاک دار اعلام شده است و بسیاری از پیمانکاران آمار دقیقی از کامیون‌های خود را ارائه نداده اند. متاسفانه عدم نظارت کافی بر این موضوع باعث شده است که بیش از 50 درصد آنها فاقد معاینه فنی باشند و مابقی نیز معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت کرده‌اند و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌های دیگر مراجعه کرده‌اند، در صورتی که اگر بخواهند در تهران معاینه فنی بگیرند، بدون شک رد خواهند شد.

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از شرایط موجود گفت : انتظار میرود ضمن رعایت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و جهت لزوم پایش مستمر در این خصوص، گزارشی دقیق از وضعیت و برنامه‌های پیش رو ارائه شود.

وی در پایان تاکید کرد :لذا خواهشمند است  با توجه به اهمیت موضوع و دراجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

نظر شما