رو‌ به بهبود رفتن کیفیت هوای تهران

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۳:۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۹۲۶۸۴
رو‌ به بهبود رفتن کیفیت هوای تهران
معاون نظارت و پایش هوای محیط زیست تهران به بهبود کیفیت سوخت اشاره کرد و گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته موجب افزایش کیفیت هوای تهران شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد رستگاری معاون نظارت و پایش هوای محیط زیست تهران، با اشاره به اینکه برنامه‌های کنترل آلودگی هوا به صورت جدی از سال 93 با مصوبه دولت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: پیش از ابلاغ این مصوبه نیز از سال 79 برنامه‌هایی در زمینه کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شد که حاصل آن کنترل مونواکسیدکربن بود.

وی ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه از سال 93 برنامه‌هایی در محورهای مختلف از قبیل کنترل آلودگی منابع ثابت و متحرک و بهبود کیفیت سوخت را پیش گرفتیم که نتیجه آن به تدریج در کیفیت هوای تهران مشخص شد.

معاون نظارت و پایش هوای محیط زیست تهران اظهار داشت: بر اساس سنجش کیفیت هوای تهران در سال 93، 40 درصد از آلودگی هوا کاسته شد و تا امسال به جز سال 96 کیفیت هوا هر ساله رو به بهبود بوده است که این مسئله نشانگر این است که این اقدامات مؤثر بوده است.

رستگاری بهبود کیفیت سوخت و ارتقای استاندارد خودروها را از اثربخش‌ترین اقدامات صورت گرفته در خصوص آلودگی هوای تهران عنوان کرد و گفت: اگر این اقدامات قطع نشود و مصوبات قانون هوای پاک اجرا شود، قطعاً کیفیت هوای تهران به حد قابل قبولی خواهد رسید.

وی افزود:‌ این مسئله بدین معنی نیست که تهران با اجرای این مصوبات حتی یک روز هم هوای غیرسالم نداشته باشد، چرا که 10 میلیون جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند و اگر با بهترین خودروها و بهترین کیفیت سوخت هم در سطح شهر حرکت کنند، آلودگی هوا در زمان وارونگی دما اتفاق می‌افتد.

معاون نظارت و پایش هوای محیط زیست تهران در خصوص اثربخشی طرح جدید کاهش آلودگی هوای تهران نیز توضیح داد: این طرح آلودگی بیشتر جنبه ترافیکی دارد و قطعاً اثراتی هم بر آلودگی هوا خواهد داشت، اما مسئله این است که این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده و با توجه به کاهش عبور و مرورها به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها  از شدت آلودگی هوا کاسته می‌شود.

وی افزود: بنابراین نتیجه‌گیری درباره موفقیت این طرح نیازمند گذشت زمان است و باید از ابتدای مهر درباره نکات مثبت و منفی این طرح قضاوت کنیم و در حال حاضر زمان اظهارنظر کردن درباره آن نیست.

رستگاری خاطرنشان کرد: براساس قانون هوای پاک، هر طرح ترافیکی‌ که اجرا می‌شود باید منجر به کاهش آلودگی هوا شود و اگر طرح در حال اجرای کاهش آلودگی هوا در این زمینه موفق نباشد، براساس قانون درباره ادامه آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

طرح جدید ترافیک تهران ازاول تیر اجرایی شد و براساس این طرح در محدوده سابق طرح زوج و فرد تنها 20 روز تردد در هر فصل رایگان است و برای سایر روزهای سال باید عوارض پرداخت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز