معاون رییس جمهوری:

اشتغال مهمترین مشکل مناطق سیل زده کشور است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۹:۱۵:۰۴
کد خبر: ۸۹۲۹۸۹
اشتغال مهمترین مشکل مناطق سیل زده کشور است
معصومه ابتکار با تاکید بر این که مهمترین مشکل مناطق سیل زده کشور، اشتغال است گفت: اگر این مشکل به ویژه برای زنان و دختران با ایجاد کارگاه های کوچک و خانگی حل شود، مشکلات مهم این مناطق برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معصومه ابتکار در جمع گروهی از فعالین سیل گلستان اظهار داشت: شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی و تشکل ها و سمن های فعال استان های دیگر تاکنون منشا اثرات فراوان در مناطق سیل زده بوده و اقدامات مفیدی به خصوص برای کاهش آسیب های اجتماعی این مناطق انجام دادند.

وی یادآور شد: همچنین بازگرداندن روحیه نشاط و شادابی یکی دیگر از نیازهای مناطق سیل زده به خصوص برای زنان و کودکان است که می تواند مورد توجه سمن ها قرار بگیرد.

معاون رییس جمهوری گفت: مدیریت شرایط روانی مساله مهمی است و این معاونت آمادگی دارد با تامین اعتبار لازم، طرح ارتقا تاب آوری را با همکاری و مشارکت سمن های مجوزدار و قانونی استان در  مناطق سیل زده اجرا کند.

معاون رییس جمهوری: طرح ملی ارمغان در گلستان اجرا می شود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با رضایت از اقدامات حوزه مهارت افزایی، ورزش و سلامت برای زنان زندانی گفت: طرح ملی ارمغان در چهار نوبت برای آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد استان های کشور برگزار شده و مرحله پنجم این طرح به زودی در گلستان اجرا خواهد شد.

معصومه ابتکار شامگاه شنبه در همایش صبر و گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گلستان بیان کرد: همچنین بر اساس توافقنامه ای که با دفتر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به امضا رسیده، تمام هزینه های دستبند زنان زندانی که امکان رای باز بودن دارند، از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

معاون رییس جمهوری گفت: این آمادگی وجود دارد تا طرح دستبند الکترونیک را در گلستان هم اجرایی نماییم.

ابتکار افزود: باید بعد از رهاسازی زنان و مردان از زندان برای کار و اشتغال آنان برنامه ریزی کنیم که در این مسیر تاسیس و راه اندازی کارگاه های اشتغال نیازمند حضور و مشارکت خیرین است.

ابتکار گفت: اگر تشکل غیردولتی یا موسسه ای طرحی برای ایجاد این کارگاه ها داشته باشند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در سیل گلستان ظرفیت عظیم خیرین و تشکل های غیرمردمی کارآیی بالای خود را به خوبی نشان دادند.

وی یادآور شد: مطالعات اجتماعی نشان می دهد، جوامعی که فراتر از کار رسمی، اداری و شغلی کار خیر می کنند، میزان آرامش و اعتماد به نفسشان بیشتر است.

نظر شما