امکان توزیع ارز در خاک عراق وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۳:۴۲:۱۱
کد خبر: ۸۹۳۲۲۳
امکان توزیع ارز در خاک عراق وجود ندارد
سفیر ایران در عراق گفت:‌ امسال امکان توزیع ارز در خاک این کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: ما به 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ساماندهی و استقرار نیاز داریم و محل استقرار این اتوبوس‌ها نیز اعلام می‌کنیم.

وی با انتقاد از شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در این خصوص باید ساماندهی لازم صورت گیرد تا خدمات بهتری به زوار از سوی شرکت‌های بیمه‌ای ارائه شود.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: با مذاکرات صورت گرفته در بخش حمل و نقل عراق آمادگی گسترده‌ای ایجاد شده است که بتوانیم خدمات بهتری را به زوار حسینی ارائه دهیم و لیست وسایل حمل و نقل ایرانی به سیستم عراقی می‌دهیم در تمام طول مسیر بتوانند تردد داشته باشند.

مسجدی گفت: به لطف خدا و زوار همانطور که سال گذشته بهتر از سال‌های قبل اربعین حسینی پیش رفت امسال هم همه تلاش را انجام می‌دهیم که اربعین باشکوه‌تری داشته باشیم.

وی گفت:‌سال گذشته موضوع ارز حلاوت اربعین حسینی را از بین برد و امیدواریم امسال این مشکلات نباشد.

سفیر ایران در عراق بیان داشت: پول توزیع کردن امسال در داخل عراق امکان پذیر نیست و جواب نخواهد داد. ما اگر امسال بتوانیم مبلغ قابل توجهی را با توجه به اختلاف قیمت سطح بازار در نظر بگیریم اقدام خوبی است و برای توزیع ارز در عراق به هیچ وجه برنامه‌ریزی و اقدامی نکنید چون سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

مسجدی افزود: دولت عراق هر کاری داشته باشد با نمایندگی‌ها مرتبط خواهد شد و ما نماینده رسمی در عراق داریم و در جاهایی که نمایندگی نداریم دفاتر سفارتخانه‌ها می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: ما باید شرایط داخل عراق را کامل بشناسیم و پیش برویم . رسانه‌ها در عراق آزاد هستند و شاید یکصد شبکه آزاد وجود داشته باشد و موضوع رسانه در عراق کار سخت و پیچیده‌ای است.

سفیر ایران در عراق گفت: در حال تلاش هستیم مرز خسروی هم با توجه به موافقت‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

مسجدی یادآور شد: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین ما و کشور عراق وجود دارد و امیدواریم امسال با قوت و شکل بهتری خدمات دهی پیش برود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که 3 میلیون زوار عراق وارد کشور شود و این زوار مهمان ما هستند و امیدواریم برای این زائران مشکلی پیش نیاید. عراقی‌ها انسان‌های شریفی هستند و مهمان نوازی ما نیز سرآمد است. اگر یکی از زوار تخلفی انجام داد برابر قانون با آن فرد برخورد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز